مدل فلسطینی برای حمایت از مردم غزه از تبلیغات آدیداس حذف شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ شرکت آلمانی آدیداس، بلا حدید؛ مانکن مشهور فلسطینی را از یک کمپین تبلیغاتی کنار گذاشت. این کمپین با کفش‌های ورزشی مورد استفاده در بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ مرتبط بود؛ بازی‌هایی که در حاشیه برگزاری آن، اعضای گروه سپتامبر سیاه در جریان یک حمله، باعث مرگ ۱۱ اسرائیلی و یک […]



به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ شرکت آلمانی آدیداس، بلا حدید؛ مانکن مشهور فلسطینی را از یک کمپین تبلیغاتی کنار گذاشت. این کمپین با کفش‌های ورزشی مورد استفاده در بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ مرتبط بود؛ بازی‌هایی که در حاشیه برگزاری آن، اعضای گروه سپتامبر سیاه در جریان یک حمله، باعث مرگ ۱۱ اسرائیلی و یک افسر پلیس آلمانی شدند.

مقام‌های اسرائیلی ضمن متهم کردن بلا حدید به خصومت با این کشور، از انتخاب آدیداس انتقاد کرده بودند. پس از انتقاد مقام‌های اسرائیلی، شرک آدیداس ضمن عذرخواهی گفته که در کمپین تبلیغاتی خود بازبینی خواهد کرد و روز گذشته این تصمیم از سوی این شرکت گرفته شد و بلا حدید از کمپین تبلیغاتی آدیداس کنار گذاشته شد.

بلاحدید از طرفداران سرسخت مردم فلسطین و غزه در جریان جنگ اسرائیل در غزه است. او در اوایل سال جاری برای کمک به مردم غزه مبلغ قابل توجهی را به این کشور اهدا کرد.

گفتنی است؛ شرکت آدیداس، بلا حدید را برای تبلیغات کفش های مدل «اس ال ٧٢» انتخاب کرده بود. این کفش‌ها نخستین بار در المپیک سال ١٩٧٢ مونیخ عرضه شده بودند.

حساب رسمی رژیم صهیونیستی در پستی که در شبکه X منتشر کرد، با اشاره به ماجرای المپیک ١٩٧٢ مونیخ و عکس بلا حدید در تبلیغ آدیداس نوشت: «حدس بزنید چهره کمپین آن‌ها کیست؟ بلا حدید یک مدل نیمه فلسطینی»

اما در مقابل انتقادها بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از بلا حدید دفاع کردند و خواستار تحریم آدیداس به خاطر اقدام حمایتی او از اسرائیل شدند.

آدیداس در پاسخ به خبرگزاری فرانسه تاکید کرده که این مانکن از کمپین حذف شده است. این شرکت در بیانیه ای گفته واقف است که محصولش و تبلیغات مربوط به آن به رویدادهای غم‌انگیز تاریخی ربط داده شده است اما تاکید کرده که بروز چنین ارتباطی کاملا غرعمدی بوده و برای هرگونه ناراحتی ایجاد شده عذرخواهی کرده است.

انتهای پیام/


مدل فلسطینی برای حمایت از مردم غزه از تبلیغات آدیداس حذف شد

منبع: بــرنا
? مدل فلسطینی برای حمایت از مردم غزه از تبلیغات آدیداس حذف شد