مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت کرمان به مرخصی می‌روند

دادستان کرمان: اعطای مرخصی ۱۰ روزه به مددجویان واجد شرایط و استفاده از پابند الکترونیک برای سارقان نوجوان کرمان – مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، از اعطای مرخصی ۱۰ روزه به مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت و استفاده از پابند الکترونیک برای سارقان نوجوان خبر داد. وی در حاشیه […]

دادستان کرمان: اعطای مرخصی ۱۰ روزه به مددجویان واجد شرایط و استفاده از پابند الکترونیک برای سارقان نوجوان

کرمان – مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، از اعطای مرخصی ۱۰ روزه به مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت و استفاده از پابند الکترونیک برای سارقان نوجوان خبر داد.

وی در حاشیه بازدید از کانون اصلاح و تربیت استان کرمان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت سنی این افراد و لزوم توجه به اجتماعی شدن آنان، برنامه‌های اصلاحی و هدف کانون اصلاح و تربیت باید متمرکز بر پیشگیری از بازگشت مجدد مددجویان به کانون پس از آزادی باشد.

دادستان کرمان با اشاره به لزوم حمایت مالی، روحی و روانی از نوجوانان پس از آزادی و بازگشت به جامعه، گفت: متأسفانه در اکثر مواقع وضعیت خانوادگی این اطفال و نوجوانان به گونه‌ای است که امکان بازگشت آنان به محیط خانواده میسر نیست. این موضوع تلاش‌های مجموعه کانون اصلاح و تربیت را در خصوص امکان بازپروری از آن‌ها سلب کرده و نهایتاً به فرار از منزل و ارتکاب جرائمی مانند سرقت سوق می‌دهد.

بخشی با بیان اینکه وجود تنها ۸۲ بزهکار جوان و نوجوان در کانون اصلاح و تربیت استان پهناور کرمان نشان دهنده پایین بودن جمعیت کیفری در این رده‌های سنی است، تصریح کرد: نوجوانان حاضر بیش از بزرگسالان بایستی تحت معاضدت‌های قضایی لازم قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افراد حاضر در کانون اصلاح و تربیت مدت زیادی به مرخصی اعزام نشده‌اند، گفت: از آنجا که اعطای مرخصی به برخی از مددجویان تکمیل کننده اصلاح و تربیت است، لذا به مدت ۱۰ روز به مرخصی می‌روند و سارقان نوجوان نیز با پابند الکترونیک به مرخصی می‌روند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در این بازدید ضمن دیدار چهره به چهره با تمامی مددجویان (مهرجویان) این مرکز اصلاحی و تربیتی، به گفتگو با آنان پرداخت و مشکلات قضایی آنان را بررسی کرد.

نقطه قوت:

  • استفاده از نقل قول مستقیم از دادستان کرمان برای اعتباربخشی به خبر
  • ارائه آمار و اطلاعات دقیق مانند تعداد مددجویان و مدت زمان مرخصی
  • تشریح چالش‌های موجود در زمینه بازپروری و حمایت از نوجوانان بزهکار
  • اشاره به اقدامات انجام شده برای حل این چالش‌ها

نکات قابل تامل:

  • علل ریشه‌ای پایین بودن جمعیت کیفری در رده‌های سنی نوجوانان در استان کرمان بررسی نشده است.
  • جزئیات بیشتری در مورد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی کانون اصلاح و تربیت ارائه نشده است.
  • به نظر می‌رسد استفاده از پابند الکترونیک برای سارقان نوجوان راه حلی موقت و ناکافی باشد.

مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت به مرخصی می‌روند

منبع: ایـسنا
? مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت به مرخصی می‌روند