محمد اتابک وزیر پیشنهادی صمت کیست؟ | اخبار اصلاحات

اصلاحات نیوز | سید محمد اتابک، که امروز به عنوان یکی از گزینه‌های دولت چهاردهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) معرفی شده است، سابقه فعالیت در صنایع مختلف از جمله فولاد و معدن را دارد. اتابک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است. او که پیش از این مدیرعامل هلدینگ […]


اصلاحات نیوز | سید محمد اتابک، که امروز به عنوان یکی از گزینه‌های دولت چهاردهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) معرفی شده است، سابقه فعالیت در صنایع مختلف از جمله فولاد و معدن را دارد.

اتابک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است.

او که پیش از این مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود (مالک ۶ شرکت سیمانی از جمله تهران، ایلام و هگمتان، ۴ فولادی مانند کاوه جنوب کیش، یک شرکت آلومینیومی، دو شرکت معدنی و آهک، ۷ شرکت خدمات مهندسی و…) به عنوان معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان و جانشین محمدعلی یزدانجو انتخاب شد.

اتابک دارای سوابقی چون رئیس هیأت مدیره انجمن سیمان، رئیس هیأت مدیره سیمان تهران (۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰)، مدیرعاملی و نایب رئیسی هیأت مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیأت مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی دیگر و عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و… است. او از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نیز بوده است.

او همچنین مجری طرح عظیم نواب، بیمارستان‌ها و کارخانجات سیمان و فولاد مختلف در کشور بوده است.


محمد اتابک وزیر پیشنهادی صمت کیست؟

منبع: اصلاحات نیوز
? محمد اتابک وزیر پیشنهادی صمت کیست؟