محفل انس با قرآن کریم در ستاد فرماندهی انتظامی کرمان برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی مهدی عادلی و فرماندهان انتظامی استان کرمان در مسجدالزهرا (س) ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان: در مراسمی معنوی که با حضور سردار روانبخش جانشین انتظامی استان کرمان و حجت الاسلام امیری فر ریاست عقیدتی سیاسی انتظامی استان برگزار شد، قاری بین‌المللی مهدی عادلی با تلاوت آیات نورانی قرآن کریم، فضایی روحانی در مسجدالزهرا (س) ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان ایجاد کرد.

این محفل با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد فضایی معنوی برای کارکنان نیروی انتظامی برگزار شد. قاری بین‌المللی مهدی عادلی با صدای دلنشین خود، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

سردار روانبخش جانشین انتظامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار نذیر کرمان عنوان کرد: برگزاری چنین محافلی فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق با قرآن کریم است. قرآن کتاب هدایت و نور است و انس با آن می‌تواند روحیه معنوی کارکنان نیروی انتظامی را تقویت کند. ما به عنوان سربازان ولایت، باید الگویی برای جامعه باشیم و با عمل به آموزه‌های قرآنی، به وظایف خود عمل کنیم.

سردار روانبخش افزود: انس با قرآن باعث افزایش صبر، بردباری، عدالت‌خواهی و امانت‌داری در افراد می‌شود. این ویژگی‌ها برای یک نیروی انتظامی بسیار مهم است. همچنین، قرآن به ما می‌آموزد که با مردم با مهربانی و عدالت برخورد کنیم و در خدمتگزاری به مردم کوتاهی نکنیم.

حجت الاسلام امیری فر ریاست عقیدتی سیاسی انتظامی استان نیز در این مراسم در گفتگو با خبرنگار نذیر کرمان بیان کرد: ما برنامه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین کارکنان داریم. برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی، تشکیل کلاس‌های آموزش قرآن و … از جمله این برنامه‌ها است. همچنین، تلاش می‌کنیم تا با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها، دسترسی کارکنان به منابع قرآنی را آسان‌تر کنیم.

حجت الاسلام امیری فر تاکید کرد: نیروی انتظامی به عنوان خط مقدم دفاع از امنیت کشور، نیازمند افرادی است که از نظر روحی و روانی قوی باشند. قرآن به عنوان کتاب هدایت، می‌تواند به این نیروها آرامش و قدرت بدهد و آنها را برای مقابله با مشکلات و چالش‌ها آماده کند.