مجموع بستری‌های کرونایی در استان کرمان به مرز ۴۲۰۰۰ نفر رسید

گروه استان‌ها – بستری‌های کرونا در استان کرمان مدتی است که افزایشی شده و با بستری ۶۹ بیمار جدید مجموع بستری‌های کرونا در استان به مرز ۴۲ هزار نفر رسید. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، در شرایطی که روند نزولی کرونا در موج پنجم آن در استان کرمان مدتی است […]

گروه استان‌ها – بستری‌های کرونا در استان کرمان مدتی است که افزایشی شده و با بستری ۶۹ بیمار جدید مجموع بستری‌های کرونا در استان به مرز ۴۲ هزار نفر رسید.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، در شرایطی که روند نزولی کرونا در موج پنجم آن در استان کرمان مدتی است که متوقف شده و آمارها حکایت از افزایش موارد شناسایی شده، بیماران سرپایی و بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های بزرگ‌ترین استان کشور دارد حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید که شواهدی برای شروع موج ششم کرونا در کشور وجود ندارد، اما این نگرانی وجود دارد و بیمارستان‌های استان به همراه کادر درمان آمادگی لازم را دارند.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۹۳ بیمار با وضعیت کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند اظهار داشت: از این تعداد ۳۲۸ مورد بیمار قطعی کرونا است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران آی سی یو در استان افزایش پیدا کرده و ۱۵۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند گفت: استان کرمان جزو استان‌هایی است که پروتکل‌های بهداشتی در آن به‌خوبی رعایت نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه حدود دو میلیون نفر در استان دوز اول واکسن خود را دریافت کردند افزود: بیش از ۷۶ درصد جمعیت هدف استان کرمان تا کنون واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامتی مردم بر همه چیز اهمیت دارد و بازگشایی‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود گفت: درخواست داریم که متخلفینی که در اماکن و اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به محاکم قضایی معرفی شوند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان البته با بیان اینکه تمام جمعیت هدف استان باید واکسیناسیون شده و سطح واکسیناسیون در استان باید افزایش پیدا کند اظهار داشت: فرمانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی حتماً پیگیری کرده و آمارها به صورت روزانه بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر و متکدیان از سطح شهر علاوه بر جلوگیری از انتشار بیماری، از سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت‌ها نیز جلوگیری می‌کند افزود: وضعیت موجود استان در بحث بیماری کرونا شکننده بوده و همچنان پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک مورد تاکید است.

استاندار کرمان با بیان اینکه بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ما با حفظ سلامت دانش آموزان اهمیت دارد بیان کرد: مصوبه ستاد ملی کرونا ملاک بازگشایی مدارس است و پایش روزانه از مدارس در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید انجام شود.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۳۲۸ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۴۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۸۱ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۶۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۱ هزار و ۹۹۲ مورد رسیده است.

استاندار کرمان: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مدارس روزانه انجام شود
بستری‌های کرونا در استان کرمان به مرز ۷۰۰ بیمار رسید

وی به فوت ۵ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۹۲۵ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۹۶۲ هزار و ۶۴۰ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۱ مورد است.

انتهای پیام/۵۱۱/س




مجموع بستری‌های کرونایی در استان کرمان به مرز ۴۲۰۰۰ نفر رسید

منبع:تسنــیم
? مجموع بستری‌های کرونایی در استان کرمان به مرز ۴۲۰۰۰ نفر رسید