مجلس شورای اسلامی، پشتوانه‌ای قدرتمند در مذاکرات بین‌المللی

نذیر کرمان/کرمان دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس با تصویب قوانین و مقررات مرتبط، زمینه‌های لازم را برای دستیابی به توافقات مطلوب فراهم خواهد کرد و به عنوان یک پشتوانه قانونی و مردمی در مذاکرات بین‌المللی عمل می‌نماید. بهنام سعیدی شامگاه اول مرداد ماه با تشریح اهمیت و نقش دیپلماسی پارلمانی در […]



نذیر کرمان/کرمان دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس با تصویب قوانین و مقررات مرتبط، زمینه‌های لازم را برای دستیابی به توافقات مطلوب فراهم خواهد کرد و به عنوان یک پشتوانه قانونی و مردمی در مذاکرات بین‌المللی عمل می‌نماید.

بهنام سعیدی شامگاه اول مرداد ماه با تشریح اهمیت و نقش دیپلماسی پارلمانی در سیاست خارجی کشور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم نظام، نقش بی‌بدیلی در تعیین و پیگیری سیاست‌های خارجی کشور دارد. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت حضور مجلس در موضوعات جهانی و مسائل مربوط به سیاست خارجی تأکید فرموده‌اند بنابراین مجلس با تصویب قوانین و مقررات مرتبط، زمینه‌های لازم را برای دستیابی به توافقات مطلوب فراهم خواهد کرد و به عنوان یک پشتوانه قانونی و مردمی در مذاکرات بین‌المللی عمل می‌نماید.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: یکی از ابزارهای مهم در مذاکرات بین‌المللی، بهره‌گیری از مصوبات و نظرات مجلس است به طوری که با تصویب قوانین و مقررات حمایتی، دست دولت را در برابر طرف‌های مقابل پرتر کنند. همچنین، ارجاع به مصوبات مجلس در مذاکرات می‌تواند به عنوان یک عامل موثر عمل نماید و زمینه‌های لازم را برای دستیابی به توافقات مطلوب فراهم کند.

سعیدی با اشاره به حضور فعال و مؤثر نمایندگان مجلس در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی گفت: حضور نمایندگان در مجامع بین المللی زمینه‌ساز افزایش وزن سیاسی کشور در عرصه جهانی است و این حضور می‌تواند به عنوان یک ابزار دیپلماسی عمومی، به تقویت جایگاه و اعتبار کشور در میان سایر کشورها کمک کند و پیام‌های جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برساند کما اینکه تعاملات نمایندگان با مجالس سایر کشورها نیز می‌تواند نقش مهمی در تقویت همکاری‌های بین‌المللی و گسترش مشارکت‌های عملی ایفا کند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی، مجلس شورای اسلامی می‌تواند با ارائه نظرات و راهکارهای مناسب، حمایت لازم را از دولت به عمل آورد و این حمایت می‌تواند به شکل تصویب قوانین حمایتی، تأمین منابع مالی مورد نیاز و ایجاد اجماع ملی برای مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت‌های بین‌المللی باشد و با این اقدامات، مجلس می‌تواند نقش مؤثری در تقویت جایگاه ایران در عرصه جهانی ایفا کند.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مجلس، سعیدی بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با همکاری سایر کمیسیون‌ها و نهادهای مرتبط تلاش خواهد کرد دیپلماسی پارلمانی توسعه پیدا کند و با تقویت تعاملات بین‌المللی، حضور فعال در مجامع جهانی، تصویب قوانین مرتبط و پیگیری مسائل مهم سیاسی نقش مجلس در سیاست خارجی کشور را بهبود بخشیده و به تحقق منافع ملی کمک کنیم.

انتهای پیام 


مجلس شورای اسلامی، پشتوانه‌ای قدرتمند در مذاکرات بین‌المللی

منبع: ایـسنا
? مجلس شورای اسلامی، پشتوانه‌ای قدرتمند در مذاکرات بین‌المللی