مجلس در خصوص عدم جایگزینی معدن به جای نفت پاسخگو باشد

کرمان- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید پاسخگو باشد که تاکنون چه اقدامی در خصوص جایگزینی معدن به‌جای نفت انجام داده است. به گزارش نذیر کرمان، شهباز حسن‌پور پیش از ظهر شنبه در بیست و دومین مجمع‌عمومی سالانه نظام‌مهندسی معدن در کرمان، به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص […]



کرمان- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید پاسخگو باشد که تاکنون چه اقدامی در خصوص جایگزینی معدن به‌جای نفت انجام داده است.

به گزارش نذیر کرمان، شهباز حسن‌پور پیش از ظهر شنبه در بیست و دومین مجمع‌عمومی سالانه نظام‌مهندسی معدن در کرمان، به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگزینی معدن به جای نفت، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: مجلس به وظایف خود در این خصوص عمل نکرده و باید پاسخگو باشد که تاکنون چه اقدامی در خصوص جایگزینی معدن به‌جای نفت انجام داده است.

حسن‌پور خطاب به فعالین معدنی کشور، تاکید کرد: مطالبات خود را به‌طورجدی پیگیری و از مجلس شورای اسلامی مطالبه‌گری کنید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس بایستی پاسخ دهد در راستای فرمایش رهبر انقلاب چه اقدامی انجام داده است؟

وی یادآور شد: قوه قضائیه نیز بایستی ترک فعل‌ها را به‌طورجدی پیگیری کند و نمایندگان مجلس و سایر مسئولان باید جوابگوی وظایف خود باشند.

حسن پور با خطاب قرار دادن دولت چهاردهم، تاکید کرد: دولت بایستی هر چه سریع‌تر لایحه تشکیل وزارت معدن را به مجلس بفرستد.

سهم‌مان از حقوق دولتی معادن را دریافت نکرده‌ایم

همچنین در این نشست حسن زاده رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی معدن کشور دارای ۵۰ هزار عضو و استان کرمان دارای ۴ هزار عضو است.

حسن زاده با اشاره به اینکه از بدو تأسیس سهم‌مان از حقوق دولتی معادن را دریافت نکرده‌ایم، بیان کرد: بیش از دو دهه است که این سازمان سهم ۳ درصد از حقوق دولتی معادن نگرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان یادآور شد: استان کرمان به دلیل ساختار زمین‌شناختی و منحصر به فرد، دارای ۴۰ درصد از منابع معدنی کشور است.

حسن زاده خاطرنشان کرد: میزان ذخایر معدنی استان بیش از ۸ میلیارد تن است که عمدتاً مربوط به مس آهن، زغال‌سنگ، تیتانیوم و کرومیت است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان گفت: بیش از ۵۵۰ معدن در شمال و جنوب استان وجود دارد که از این معادن ۱۳۰ میلیون تن ماده معدنی استخراج می‌شود.

کد خبر ۶۱۷۱۴۹۰


مجلس در خصوص عدم جایگزینی معدن به جای نفت پاسخگو باشد

منبع: مــهر
? مجلس در خصوص عدم جایگزینی معدن به جای نفت پاسخگو باشد