مجتمع شوق زندگی پایان شهریورماه در کرمان افتتاح می شود | خبر کرمان

کرمان- دادستان کرمان گفت: تا پایان شهریور ماه مجتمع کاهش آسیب‌های اجتماعی با عنوان شوق زندگی در کرمان افتتاح خواهد شد. به گزارش نذیر کرمان، مهدی بخشی صبح دوشنبه در نشست هم‌اندیشی جهت اقدامات حمایتی از مددجویان پس از ترخیص از زندان و یا کانون اصلاح و تربیت، از اقدامات انجام شده توسط کانون اصلاح […]



کرمان- دادستان کرمان گفت: تا پایان شهریور ماه مجتمع کاهش آسیب‌های اجتماعی با عنوان شوق زندگی در کرمان افتتاح خواهد شد.

به گزارش نذیر کرمان، مهدی بخشی صبح دوشنبه در نشست هم‌اندیشی جهت اقدامات حمایتی از مددجویان پس از ترخیص از زندان و یا کانون اصلاح و تربیت، از اقدامات انجام شده توسط کانون اصلاح و تربیت اطفال و نوجوانان در استان کرمان ابراز خرسندی کرد.

بخشی اظهار کرد: در همین راستا باید گام‌هایی جهت ارائه خدمات پس از خروج این افراد نیز برداشته شود.

وی افزود: یکی از علل اصلی ارتکاب جرم و افزایش جمعیت کیفری، بیکاری و تبعات ناشی از آن است.

دادستان کرمان با بیان اینکه غالباً بیکاری ریشه در فقدان مهارت شغلی دارد، گفت: سازمان زندان‌ها امکان حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان متقاضی را در دستورکار خود قرار دهد تا شرایط برای ورود مستقیم زندانیان آموزش‌دیده به چرخه کسب و کار درآمدزا فراهم شود.

بخشی سپس بر ایجاد کارگاه‌های مختلف در زندان‌ها، فروش محصولات تولیدی زندانیان، تسهیل در اعطای وام به زندانیان واجد الشرایط تأکید کرد.

وی تصریح کرد: مدعی العموم از حیث جایگاه نظارتی و در اجرای اصل ١۵۶ قانون اساسی بر موضوع پیشگیری از وقوع جرم و طرح‌هایی که با این هدف اجرا می‌شوند نظارت خواهد کرد.

دادستان کرمان نقش بهزیستی را در مراقبت‌های بعد از خروج مددجویان از زندان مهم دانست و افزود: با توجه به ظرفیت مددکاران سازمان بهزیستی، امیدواریم در حوزه مددکاران افتخاری در زندان‌ها بتوان از ظرفیت بهزیستی استفاده کرد.

بخشی یادآور شد: یکی از برنامه‌های تحولی دستگاه قضائی توجه ویژه به حقوق زندانیان، خانواده آن‌ها و مراقبت بعد از خروج از سوی سازمان آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل، ارتقای سواد و آگاهی زندانیان از طریق تخصیص معلم و در کاهش تخلفات و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یادآور شد: استاندار کرمان قول مساعد داده است تا پایان شهریور ماه مکانی برای افتتاح مجتمع شوق زندگی در شهر کرمان اختصاص یابد.

بخشی تاکید کرد: تعامل بین دستگاهی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه و کمک به بازگشت افراد به جامعه بسیار اهمیت دارد.

دادستان کرمان با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) گفت: این طرح با هدف کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: بدنبال این طرح، موجبات ارزیابی دانش آموزان و خانواده‌های آنان از نظر شاخص‌هایی مانند فقر، خشونت، کودک آزاری، خودکشی، اعتیاد و غیره فراهم می‌شود.

بخشی افزود: دانش آموزان و خانواده‌های شناسایی شده با استفاده از راهکارهای مناسب به دستگاه‌ها و سازمان‌های حمایتی معرفی شوند تا از قرار گرفتن در معرض ارتکاب جرم مصون بمانند.

کد خبر ۶۲۰۰۵۲۵


مجتمع شوق زندگی پایان شهریورماه در کرمان افتتاح می شود

منبع: مــهر
? مجتمع شوق زندگی پایان شهریورماه در کرمان افتتاح می شود