متخلف صید و شکار مناطق آزاد بردسیر دستگیر شد

فت فتو/کرمان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر از دستگیری متخلف حرفه ای شکار و صید در مناطق آزاد این شهرستان خبر داد. “عیسی عرف کیا” امروز دوم شهریورماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این متخلفین روز گذشته در یکی از مناطق آزاد شهرستان بردسیر اقدام به شکار یک رأس میش وحشی یک […]

فت فتو/کرمان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر از دستگیری متخلف حرفه ای شکار و صید در مناطق آزاد این شهرستان خبر داد.

“عیسی عرف کیا” امروز دوم شهریورماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این متخلفین روز گذشته در یکی از مناطق آزاد شهرستان بردسیر اقدام به شکار یک رأس میش وحشی یک ساله در حریم جاده کرده و لاشه حیوان شکار شده را مخفی می کنند که با گزارش به موقع همیاران محیط زیست، مأمورین یگان حفاظت شهرستان در منطقه حضور یافته و در نزدیکی محل اختفاء لاشه کمین می زنند.

وی افزود: در این کمین که تقریباً ۱۳ ساعت به طول انجامید، متحلفین بارها مسیر و منطقه را رصد کردند و پس از اینکه اطمینان حاصل می نمایند که کسی در آن اطراف حضور ندارد، حدود ساعت ۲۲ شب در حال انتقال لاشه یک رأس میش وحشی در دام محیط بانان گرفتار می شوند، یکی از متخلفین با استفاده از تاریکی هوا موفق به فرار و متخلف دیگر دستگیرمی شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر عنوان کرد: پرونده این متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شده و در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر رأس میش وحشی معادل ۷۵۰ میلیون ریال تعیین شده که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست است.

انتهای پیام




متخلف صید و شکار مناطق آزاد بردسیر دستگیر شد

منبع:ایـسنا
? متخلف صید و شکار مناطق آزاد بردسیر دستگیر شد