مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در عنبرآباد

مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی در عنبرآباد، با همکاری مشترک سپاه و جهاد کشاورزی ادامه دارد. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان با مشاهده شدن اولین آفت خطرناک سوسک سر خرطومی حنایی در نخیلات شهرستان عنبرآباد، بسیج مهندسی بسیج و جهاد کشاورزی با برگزاری دوره آموزشی بصورت مشترک برای مبارزه و جلوگیری […]

مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی در عنبرآباد، با همکاری مشترک سپاه و جهاد کشاورزی ادامه دارد.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان با مشاهده شدن اولین آفت خطرناک سوسک سر خرطومی حنایی در نخیلات شهرستان عنبرآباد، بسیج مهندسی بسیج و جهاد کشاورزی با برگزاری دوره آموزشی بصورت مشترک برای مبارزه و جلوگیری از شیوع بیشتر شدن آفت همکاری می کنند.

مسئول بسیج اقشار سپاه ثارالله استان کرمان گفت: آفت سوسک سر خرطومی حنایی که به درختان مردم  خرمادر جنوب و شرق خسارت وارد میکند و باعث میشودبه مرور زمان درختان نخل به صورت کامل از بین بروند.

سرهنگ‌ پاداش افزود: به همین منظور با هماهنگی بسیج مهندسی کشاورزی و هم چنین جهاد کشاورزی، به نمایندگی از تمام روستاهای شهرستان عنبراباد  صد نفر از فرماندهان پایگاه ها و اعضای تاثیر گذار روستایی و کشاورزان در دوره آموزشی مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی شرکت کردند.

بگفته وی: آفت سوسک سر خرطومی حنایی پیشتر فقط در شهرستان منوجان مشاهده شده بود.؛ اما به تازگی  مشاهده آن در نخیلات شهرستان عنبرابادسبب نگرانی کشاورزان منطقه شد.

 شهرستان عنبرآباد بیش از هفت هزار هکتار  نخلستان دارد




مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در عنبرآباد

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در عنبرآباد