ماهی را از دست‌فروشان نخرید

رئیس شبکه دام‌پزشکی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به فسادپذیری سریع، شهروندان از خرید ماهی تازه از دست‌فروشان خودداری کنند. به گزارش خبرنگار نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دام‌پزشکی شهربابک، مجید اسدی در رابطه با خرید ماهی از دست‌فروشان گفت: عرضه فرآورده‌های خام دامی به‌خصوص ماهی که فسادپذیری سریع و بالایی […]



رئیس شبکه دام‌پزشکی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به فسادپذیری سریع، شهروندان از خرید ماهی تازه از دست‌فروشان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دام‌پزشکی شهربابک، مجید اسدی در رابطه با خرید ماهی از دست‌فروشان گفت: عرضه فرآورده‌های خام دامی به‌خصوص ماهی که فسادپذیری سریع و بالایی دارد باید در مراکز معتبر و مورد تأیید دام‌پزشکی که دارای تجهیزات لازم بوده و به‌صورت روزانه مورد بازدید کارشناسان دام‌پزشکی هستند، انجام شود.

 
رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک افزود: دست‌فروشان که با ماشین‌های سیار اقدام به فروش ماهی می‌کنند به‌دلیل رعایت نکردن شرایط بهداشتی، نگه‌داری و عرضه غیربهداشتی ماهی و عدم‌فراهم‌کردن امکانات مورد نیاز جهت حمل و نقل ماهی منجر به فساد آن در زمان بسیار کوتاهی می‌شوند و احتمال مسمومیت برای مصرف‌کنندگان وجود دارد که این موضوع می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد.
 
وی ادامه داد: این‌گونه عرضه محصولات پروتئینی به ویژه ماهی که فسادپذیری و حساسیت بیشتری نسبت‌به بیماری‌های ویروسی و میکروبی دارند ممنوع است و مردم این محصولات را از دست‌فروشان خریداری نکنند.
 
وی تصریح کرد: استفراغ، اسهال، تب، شکم درد و بدن درد از علائمی است که ممکن است نشان‌دهنده مسمومیت ناشی از مصرف ماهی فاسد باشد که در صورت درمان نشدن به‌موقع هنگام مسمومیت، به‌دلیل کمبود آب و تغییرات الکترولیت، زندگی فرد به خطر خواهد افتاد.
 
اسدی از شهروندان خواست: برای حفظ سلامت خود از خرید فرآورده‌های خام دامی از دست‌فروشان که اقدام به عرضه غیرمجاز این فرآورده‌ها می‌کنند، خودداری کرده و در هنگام خرید حتما با استعلام از شبکه دام‌پزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، کد پروانه بهداشتی، محل تولید و شرایط نگه‌داری باشد، دقت کنند.
 
وی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موارد مشابه در خصوص فروش ماهی به صورت غیربهداشتی، موارد را از طریق شماره تماس ۳۴۱۱۲۰۳۴ به شبکه دام‌پزشکی شهرستان اطلاع دهند.
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک، در پایان یادآور شد: در صورت فروش ماهی بدون مجوز دام‌پزشکی، با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
 
انتهای پیام/ شهربابک


ماهی را از دست‌فروشان نخرید

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ماهی را از دست‌فروشان نخرید