مانور و ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی در میدان عمل

معاون امور بین‌الملل هلال‌احمر ایران گفت: برگزاری مانور باعث ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی در میدان عمل خواهد شد. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت، ظهر امروز بهنام سعیدی در مانور زلزله، امداد و نجات که در شهر جبالبارز برگزار شد، گفت: مانور زلزله امروز با برنامه‌ریزی، مطابق اهداف از قبل تعیین شده، […]

معاون امور بین‌الملل هلال‌احمر ایران گفت: برگزاری مانور باعث ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی در میدان عمل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت، ظهر امروز بهنام سعیدی در مانور زلزله، امداد و نجات که در شهر جبالبارز برگزار شد، گفت: مانور زلزله امروز با برنامه‌ریزی، مطابق اهداف از قبل تعیین شده، سناریو مشخص و اجرای دقیق و منظم برگزار شد.

 
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر ایران، با اشاره به حضور نماینده صلیب‌سرخ جهانی در مانور جبالبارز، افزود: نماینده صلیب‌سرخ، از برگزاری مانور، رضایت داشت و بیش از ۹۰ درصد مانور، واقعی بود.

 
سعیدی درمورد تیم‌های حاضر در مانور، بیان کرد: مانور زلزله، امداد و نجات امروز با حضور تیم‌های نجات، جستجو، درمانی، برپایی اسکان اضطراری برگزار شد.
 
وی در مورد کار عملیاتی در هر حوزه‌ای، خاطرنشان کرد: مقدمه و زمینه موفقیت هر کار عملیاتی، آموزش است و آموزش، از ۲ بخش تئوری و آموزش میدانی تشکیل شده است و بهترین اقدام آموزش میدانی، اجرای مانور است.

 
بهنام سعیدی درمورد انواع مانور بیان کرد: انواع مانور شامل دور میزی، لحظه صفر، عملیاتی و میدانی است و مانور امروز، نباید اولین و آخرین مانور زلزله باشد و اگر امکان دارد مانورهای روزانه و هفتگی برگزار بشود زیرا تاثیرش در عرصه عملیات واقعی نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه مانور باعث ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی در میدان عمل می‌شود، خاطرنشان کرد: در کشور ایران، تعداد مخاطراتی که اتفاق افتاده یا ظرفیت اتفاق افتادن را دارند، ریسک وقوع مخاطره را بالا برده است.
 
انتهای خبر/ فاریابی




مانور و ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی در میدان عمل

منبع:آرمـان
? مانور و ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی در میدان عمل