مانور آمادگی کاهش اثرات بلایای طبیعی در کرمان برگزار شد | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان امروز ۲۲ مهرماه، مانور آمادگی بین‌دستگاهی روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، با حضور دستگاه‌های متولی و به میزبانی شهرداری کرمان برگزار شد. محسن تویسرکانی شهردار کرمان با اشاره به حضور بیش از ۱۰ دستگاه متولی بحران در این مانور، گفت: یکی از راه‌های کاهش چالش‌ها و مشکلات در شرایط بحرانی، هم‌افزایی و […]



نذیر کرمان/کرمان امروز ۲۲ مهرماه، مانور آمادگی بین‌دستگاهی روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، با حضور دستگاه‌های متولی و به میزبانی شهرداری کرمان برگزار شد.

محسن تویسرکانی شهردار کرمان با اشاره به حضور بیش از ۱۰ دستگاه متولی بحران در این مانور، گفت: یکی از راه‌های کاهش چالش‌ها و مشکلات در شرایط بحرانی، هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های متولی است، که اگر این دستگاه‌ها آمادگی داشته باشند و با هماهنگی و همکاری به کمک هم بیایند، شرایط بحرانی به‌خوبی مدیریت ه و پشت سر گذاشته می‌شود.

وی افزود: تقسیم کارها و وظایف به‌ صورت تخصصی و همراهی و هماهنگی، بستر خوبی را برای کمک به هم‌نوعان در هنگام شرایط سخت و بحرانی فراهم می‌کند و توان کمک به آنها و مدیریت شرایط را افزایش می‌دهد.

تویسرکانی بر به‌روزکردن دانش، آموزش‌های لازم به امداددگران، تقویت نیروی انسانی و تربیت نیروهای چابک و چالاک برای شرایط بحرانی تأکید کرد و گفت: باید آموزش نیروهای امدادگر در مواقع بحران را در دستور کار داشته باشیم.

شهردار کرمان اظهار کرد: در حمله تروریستی سال گذشته شهر کرمان، آن‌گونه که باید هماهنگی، آمادگی و سازماندهی برای مدیریت حادثه وجود نداشت. بنابراین برگزاری این نوع مانورها و ارائه آموزش‌های به‌روز و هماهنگی بین دستگاه‌ها می‌تواند کمک کند تا در مواقع بروز حوادث، عملکرد خوبی داشته باشیم و به‌خوبی از موضوع گذر کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با اهتمامی که به این موضوع در استان و شهر کرمان شده و با همکاری و هماهنگی با یکدیگر، بتوانیم پابه‌پای هم مسئله بحران را به‌خوبی مدیریت کرده و در این موضوع هم‌افزایی داشته باشیم.

تویسرکانی گفت: شهر کرمان، پیشانی استان است و اگر در جنوب‌شرق کشور، حادثه‌ای رخ دهد، انتظار این است که کرمان کمک و خدمت‌رسانی کند؛ بنابراین برگزاری این نوع مانورها در داشتن توان بیشتر و هماهنگی بهتر، بسیار مؤثر و ضروری است و حداقل نتیجه آن، این است که همه دستگاه‌های متولی تقسیم کار کرده و وظایف خود را بدانند و در موردشان آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش نذیر کرمان، در حاشیه این مانور از تلاش‌ها و زحمات «اکبر علوی» پیشکسوت مدیریت بحران شهرداری کرمان در زمان فعالیتش تقدیر شد.

این مانور، با حضور واحدهای مختلف شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی، در مجموعه تعمیرگاهی شهرداری کرمان برگزار شد.

انتهای پیام


مانور آمادگی کاهش اثرات بلایای طبیعی در کرمان برگزار شد

منبع: ایـسنا
? مانور آمادگی کاهش اثرات بلایای طبیعی در کرمان برگزار شد