مالیات، تأمین‌اجتماعی و بانک همچنان دغدغه‌های اصلی فعالان اقتصادی‌اند | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با تأکید بر اینکه استان نیازمند تغییرات محسوس در فضای کسب‌وکار است،گفت:«اتاق به عنوان مسئول پایش فضای کسب‌وکار کشور و استان،هر سه ماه یک بار این پایش را انجام می‌دهد که نتایج نشان می‌دهد هنوز مسائل حوزه‌های مالیات،تأمین اجتماعی و بانکی جزو دغدغه‌های اصلی فعالان اقتصادی است». […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با تأکید بر اینکه استان نیازمند تغییرات محسوس در فضای کسب‌وکار است،گفت:«اتاق به عنوان مسئول پایش فضای کسب‌وکار کشور و استان،هر سه ماه یک بار این پایش را انجام می‌دهد که نتایج نشان می‌دهد هنوز مسائل حوزه‌های مالیات،تأمین اجتماعی و بانکی جزو دغدغه‌های اصلی فعالان اقتصادی است».

سیدمهدی طبیب‌زاده با اشاره به دیدگاه‌های روشنی که در استان کرمان نسبت به حمایت از فعالان اقتصادی شکل گرفته است،افزود:«در راستای حل این مسائل،اتاق موضوعاتی ازجمله پیگیری اصلاح قوانین و مقررات،آموزش گسترده و حمایت جدی قضایی از فعالان اقتصادی و مدیرانی که نگران نهادهای نظارتی و سازمان‌های بازرسی هستند را دنبال می‌کند،زیرا امروز مدیرانی موفق هستند و از سوی سه قوه حمایت می‌شوند که شجاعت داشته و قوانین و مقررات را به نفع فعالان اقتصادی تفسیر و اجرا کنند».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،وی در کارگاه آموزشی دادرسی مالیاتی،تشریح آیین‌نامه ماده ۲۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم و مراجع حل اختلاف مالیاتی بیان کرد:«اعتقاد داریم دانایی توانایی است و همۀ تلاش خود را برای افزایش توانمندسازی فعالان اقتصادی در حوزه‌های مورد نیاز آن‌ها انجام می‌دهیم زیرا در شرایط فعلی آموزش در کشور حرف اول را می‌زند».

طبیبزاده با اعلام آمادگی اتاق برای برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد در سطوح مختلف و با حضور بهترین اساتید در راستای توانمندی فعالان اقتصادی،ادامه داد:«در دیدار هیات رئیسه اتاق کرمان با مدیرکل بازرسی استان مواردی مطرح شد که به نظر می‌رسد فضای مناسبی ایجاد شده و به مدیران دستگاه‌های اجرایی این اطمینان را می‌دهیم که نگرش‌ها نسبت به فعالان اقتصادی تغییر یافته است».

وی اظهار کرد:«رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری بر موضوع اقتصاد دارند به گونه‌ای که فرمودند فعالان اقتصادی سربازان جنگ اقتصادی هستند و امروز به عنوان سربازان نظام تلقی می‌شوند».

رئیس اتاق کرمان یادآور شد:«در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی،مسائل و دغدغه‌های فعالان اقتصادی مطرح شد و مباحث مالیاتی و اصلاح قوانین و مقررات این حوزه،تصمیمسازی و حمایت از مدیران در دستور کار قرار گرفته است».

وی گفت:«اتاق کرمان به عنوان یکی از مراجعی انتخاب شده تا کمک کند موانع کسب‌وکار احصا شود و برای رفع آن‌ها فعالیت جدی صورت گیرد».

طبیب‌زاده بیان کرد:«همچنین رئیس سازمان بازرسی کشور نیز از صفت ترک فعل به شدت گلایه‌مند بوده و بر حمایت جدی از فعالان اقتصادی و مدیرانی که برای رفع موانع تولید کمک می‌کنند،تأکید کرد». /پ




مالیات،تأمین‌اجتماعی و بانک همچنان دغدغه‌های اصلی فعالان اقتصادی‌اند

منبع:خبر کرمان
?مالیات،تأمین‌اجتماعی و بانک همچنان دغدغه‌های اصلی فعالان اقتصادی‌اند :اخبار استان کرمان – اقتصادی