مادران به کودک پستانک ندهند | اخبار استان کرمان

مسئول ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان آیت‌الله کاشانی جیرفت گفت: مادران در دوران شیردهی از دادن پستانک و گول‌زنک به کودکان خودداری کنند. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ سهیلا مشایخی در راستای بزرگداشت هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: مادران در امر شیردهی به کودکان و نوزادان خود […]



مسئول ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان آیت‌الله کاشانی جیرفت گفت: مادران در دوران شیردهی از دادن پستانک و گول‌زنک به کودکان خودداری کنند.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ سهیلا مشایخی در راستای بزرگداشت هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: مادران در امر شیردهی به کودکان و نوزادان خود بایستی به یک‌ سری نکات مهم توجه ویژه کنند زیرا اگر مراقب نباشند امکان دارد کودک یا نوزاد دچار عفونت یا بیماری شود. 

 
وی افزود: در روش تغذیه شیرخوار با شیر دوشیده شده، شیرخوارانی که نمی‌توانند از پستان مادر تغذیه شوند، می‌توانند از طریق لوله بینی یا معده، سرنگ یا قطره‌چکان، قاشق و دوشیدن مستقیم داخل دهان تغذیه شوند. 
مسئول ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان آیت‌الله کاشانی جیرفت بیان کرد: اگر شیر‌خوار نتواند پستان را بمکد و یا کاملاً خود را سیر کند ولی توان بلع داشته باشد از تغذیه فنجانی استفاده می‌شود. 
 
مشایخی اذعان کرد: در روش تغذیه فنجانی، باید شیرخوار در بغل نگه‌داشته و تماس چشمی برقرار شود و باید شیرخوار در حالت نشسته یا نیمه نشسته در بغل خود قرار دهید، پشت سر و گردن او را به خود تکیه دهید و در پارچه بپیچید که پشت او حمایت شود و دست‌هایش مزاحم نباشد. 
 
وی در ادامه توضیح روش شیردهی فنجانی افزود: فنجان کوچک شیر را در تماس با لب شیرخوار قرار داده و فنجان را به آرامی روی لب تحتانی او قرار دهید و کمی کج کنید تا شیر با لب شیرخوار تماس پیدا کند، حتی اگر شیر‌خوار نارس باشد خودش با زبانش شیر را به‌ راحتی مصرف می‌کند.
 
مسئول ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان آیت‌الله کاشانی جیرفت در پایان خاطرنشان کرد: به امید اینکه همه مادران از این روش‌ها برای شیردهی به کودک یا نوزاد خود استفاده کنند و از پستانک و گول‌زنک که منبع بیماری‌ها و عفونت‌هاست، خودداری کنند. 
 
منبع: نذیر کرمان 
 
انتهای خبر / فلاح


مادران به کودک پستانک ندهند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? مادران به کودک پستانک ندهند