مؤلفه‌های تأثیرگذار جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کدامند؟

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان در گفتگویی به تشریح مؤلفه‌های تأثیرگذار جهت مشارکت مردم در انتخابات پرداخت. سیدحسین صابری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یکی از مصادیق قابل توجه مردم سالاری دینی و مهم‌ترین نقش مردم درتعیین سرنوشت خود است. دبیر […]

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان در گفتگویی به تشریح مؤلفه‌های تأثیرگذار جهت مشارکت مردم در انتخابات پرداخت.

سیدحسین صابری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یکی از مصادیق قابل توجه مردم سالاری دینی و مهم‌ترین نقش مردم درتعیین سرنوشت خود است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: در اهمیت نقش انتخابات، مجلس و نمایندگان همین بس که امام راحل فرموده‌اند «مجلس که عصاره فضائل ملت و در رأس امور است»؛ بنابراین اداره صحیح کشور در ابعاد مختلف داخلی وخارجی درگرو عملکرد صحیح مجلس شورای اسلامی و انقلابی است.

وی ابراز کرد: به‌فرموده مقام معظم رهبری حضور چشمگیر مردم در انتخابات و انتخاب صحیح، قدرت‌آفرین و پشتوانه محکمی برای اداره کشور در عرصه‌های مختلف است.

صابری بیان کرد: با توجه به این اهمیت باید تلاش کرد که با مشارکت بالا و هوشمندانه مردم، مجلسی قوی و انقلابی تشکیل شود؛ چرا که این مشارکت بالا به‌قدری اهمیت دارد که مقام معظم رهبری از ابتدای سال جاری بارها بر اهمیت آن و حضور حماسی و آگاهانه مردم در انتخابات عنوان کردند و چهار مولفه مهم سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را مطرح و بارها بر آن تاکید فرمودند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان تصریح کرد: دو مولفه سلامت و امنیت به‌عهده دولت، مجریان شورای نگهبان و ناظرین است؛ هر چقدر تلاش شود نه تنها افراد صالح، ارزیابی تایید و به‌ مردم معرفی شوند بلکه با دقت از ورود افراد ناصالح به‌ویژه در زمینه‌های اخلاقی، اقتصادی، مالی و رانت‌خواری جلوگیری شود تا زمینه اعتماد، اطمینان و تضمین سلامت را فراهم کنند که این امر خودبه‌خود، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: اجرای صحیح انتخابات، رعایت دقیق ضوابط و مقررات، دادن اطمینان به مردم، تضمین فضای سالم انتخابات و حفظ و حراست آرای مردم از دیگر مولفه‌های مشارکت بالاست.

صابری با تأکید بر اینکه امنیت انتخابات خاصه در ایام تبلیغات و روز اخذ رأی اطمینان قلبی مردم را فراهم و مشارکت را افزایش می‌دهد، افزود: به‌ویژه در این ایام که استکبار جهانی و ایادی سرسپرده داخلی آن‌ها برای جبران شکست‌های پی‌در‌پی خود در محور مقاومت ترقه‌بازی می‌کنند و آرامش مردمر ا برهم می‌زنند، هرچند زهی خیال باطل نتیجه‌ای نمی‌گیرد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: صداقت از جانب مسئولان و پرهیز از اختلاف سلیقه‌های احتمالی، تثبیت شرایط خاص در زمینه عرضه درست و صحیح، نیازمندی‌های عمومی و اساسی و جلوگیری از تضادها بین دستگاه‌های خدمت‌رسان و ثبات قیمت‌ها، موجبات رضایت عمومی و حضور حداکثری در انتخابات را فراهم می‌نماید.

وی ابراز کرد: تبیین نقش مهم مجلس و نماینده در اداره صحیح کشور به‌عنوان ریل‌گذار دلسوز مردم و همراه دولت که موجبات حفط اقتدار، امنیت، آرامش وآسایش عمومی، افزایش سطح اقتدار ملی، تضمین امنیت، استقلال کشور، حرکت جامعه به‌سوی خودکفایی و خوداتکایی، توجه به خواسته‌های منطقی و اصولی نسل جوان به‌عنوان یکی از مولفه‌های اساسی در مشارکت بالا خواهد بود.
 
صابری اظهار کرد: تبلیغ صحیح و رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از ریخت و پاش‌های آنچنانی، بیان واقعی و منطقی دیدگاه‌ها برنامه‌های عملی متناسب با وظایف قانونی نمایندگی فوق‌العاده در جذب مردم و حضور حماسی و مشارکت بالای مردم موثر خواهد بود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: پرهیز از وعدهای غیرممکن و تصنعی، وعده‌هایی که بوی مداخله در امور اجرایی دولت دارد، در قضاوت مردم، ارزیابی و مشارکت بالای رأی‌دهندگان اثر خواهد داشت.

انتهای خبر/م




مؤلفه‌های تأثیرگذار جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کدامند؟

منبع:آرمـان
? مؤلفه‌های تأثیرگذار جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کدامند؟