لوازم یدکی خودرو در رتبۀ نخست کشفیات قاچاق در کشور

فردای کرمان – گروه اقتصاد: سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:«از نظر کشفیات مظنون به قاچاق در سال ۱۴۰۰ در حوزۀ واردات،رتبۀ اول مربوط به لوازم‌یدکی خودرو است و پس از آن مواد غذایی با ۲۰ میلیارد ریال و سهم ۹ درصدی از کل کشفیات قاچاق قرار دارد». حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود:«تجهیزات […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:«از نظر کشفیات مظنون به قاچاق در سال ۱۴۰۰ در حوزۀ واردات،رتبۀ اول مربوط به لوازم‌یدکی خودرو است و پس از آن مواد غذایی با ۲۰ میلیارد ریال و سهم ۹ درصدی از کل کشفیات قاچاق قرار دارد».

حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود:«تجهیزات یارانه با ۱۷ میلیارد ریال و سهم ۸.۵ درصدی و لوازم‌خانگی با ۱۷ میلیارد ریال و سهم ۸ هشت درصدی در رتبه‌های سوم و چهارم کشفیات مظنون به قاچاق در سال ۱۴۰۰ در حوزۀ واردات قرار گرفتند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از فت فتو سراسری،وی در خصوص میزان قاچاق کالا در کشور بیان کرد:«بر اساس برآورد انجام شده به‌صورت کارشناسی،در سال ۹۸ آمار ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به‌صورت کلی ثبت شده است».

دهقانی‌نیا همچنین در خصوص برندهای ممنوعۀ لوازم‌خانگی در بازار خاطرنشان کرد:«بسیاری از این کالاها تقلبی است که این محصولات،کالاهای ایرانی هستند که به‌صورت زیرپله‌ای رنگ‌آمیزی یا ترمیم می‌شوند و با برندهای خارجی و ممنوعه در بازار به فروش می‌رسند».

وی با بیان اینکه قاچاق در حوزۀ واردات لوازم‌خانگی بسیار محدود است،ادامه داد:«کمتر از ۱۵ درصد برندهای ممنوعۀ لوازم‌خانگی از طریق استثنائات تجاری وارد کشور شده که قاچاق محسوب می‌شوند». /پ




لوازم یدکی خودرو در رتبۀ نخست کشفیات قاچاق در کشور

منبع:خبر کرمان
?

لوازم یدکی خودرو در رتبۀ نخست کشفیات قاچاق در کشور

:اخبار استان کرمان – اقتصادی