لطفاً سیستم‌تان را مدیریت کنید | اخبار استان کرمان

در نشست علنی شورای شهر امروز اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از محسن تویسرکانی شهردار کرمان خواستند که سیستم خود را مدیریت کند. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ یکصد و هفتاد و نهمین نشست علنی شورای شهر کرمان امروز به ریاست علیرضا نادری برگزار شد. این نشست ضمن بررسی مسائل دارای […]




در نشست علنی شورای شهر امروز اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از محسن تویسرکانی شهردار کرمان خواستند که سیستم خود را مدیریت کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ یکصد و هفتاد و نهمین نشست علنی شورای شهر کرمان امروز به ریاست علیرضا نادری برگزار شد.

این نشست ضمن بررسی مسائل دارای اظهارنظرهایی نیز در آخر جلسه نیز بود.

عدول شهرداری از لیست اولیه نهضت آسفالت 

محمد امینی‌زاده به نهضت آسفالت اشاره و بیان کرد: در خصوص نهضت آسفالت، فاز نخست به خوبی اجرا شد و نشان داد که اولویت‌بندی شورای شهر بسیار خوب و به درستی بود.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان ادامه داد: باید تقدیر کرد از مجموعه شهرداری و پیمانکار نهضت آسفالت اما نظرم این است که نسبت به عدول شهرداری از لیست اولیه‌ای که به شورای شهر جهت آسفالت معابر ارسال کرده بود و معابری که آسفالت شدند تذکر دهم.

وی عنوان کرد: لیست اولیه شورای شهر با لیست معابر آسفالت شده مقایسه شود و موارد تحقق یافته را مشاهده تا مشخص شود که  چقدر انحراف داشته است البته در همین راستا باید فهرست معابری که در دور دوم قرار است اجرا شود نیز به شورای شهر ارسال شود.

انتقاد به دخالت مشاوران شهردار در کارهای اجرایی

امینی‌زاده در ادامه به نقد مشاوران شهرداری پرداخت و گفت: برخی از شهرداران مناطق مختلف شهر کرمان با مراجعه به اعضای شورای شهر در خصوص دخالت مشاوران شهردار در امور اجرایی شهر گلایه کردند.

وی خطاب به شهردار بیان کرد: مشاوران شما با ورود و دخالت در امور اجرایی دخالت می‌کنند، این ‌که مشاور شما به شهردار منطقه دستور اجرایی دهد شایسته نیست، فردی که مشاور است مسئولیت قانونی برای پاسخگویی ندارد، این اقدام فسادزا است و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

عضو شورای شهر کرمان با بیان این‌که هر پنج شهردار مناطق شهر کرمان در این رابطه به من مراجعه کرده‌اند؛ بر کلام خود گواهی گرفت.

گلایه کسبه میدان ارگ

در ادامه منصور ایرانمنش به مطالبه کسبه میدان ارگ پرداخت و گفت: بحث پارکینگ میدان ارگ تا حدی حل شده اما کافی نیست، قرار بر این شد که تا یک‌ ماه آینده اگر بحث پارکینگ حل نشود، این معبر باز شود.

رئیس کمیسیون عمران و شورای شهر کرمان همچنین به سنگ‌کاری بلوار حمزه اشاره کرد و توضیح داد: کار در این منطقه تعطیل شده است، با توجه به این‌که مصالح به کار رفته در این منطقه سنگ است، به نظرم در زمستان با برف و باران دچار چالش خواهد شد اگر نیاز به تایید نظر انجام و احیاناً مصالح تغییر کند.

شهردار کرمان لطفاً سیستم‌تان را مدیریت کنید

در این جلسه محمدرضا کمساری در خطا به شهردار کرمان بیان کرد: یک تذکر به شهردار و البته انتظار ترتیب اثر دارم.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که شما از ابتدای صبح درگیر سر زدن به پروژه‌ها و بررسی روند کارها هستید اما وقتی شما به عنوان مدیر سیستم، درب اتاق‌تان بسته است در نتیجه مدیران شما نمی‌توانند با شما گفتگو کنند و مسیر اشتباه را بگویند بنابراین در این رابطه ترتیب اثر دهید.

نائب رئیس شورای شهر کرمان تاکید کرد: مدیر شما بر چه اساس باید با مشاور ارتباط بگیرد در حالی که مدیر شما نمی‌تواند با شما ارتباط بگیرد، بنابراین سیستم‌تان را هر جور که صلاح می‌دانید اما مدیریت کنید.

املای نانوشته غلط ندارد

در ادامه جلسه محسن تویسرکانی در دفاع از خود بیان کرد: املای نانوشته غلط ندارد، اگر بر میدان ارگ کسی دست نزده بود، معترض به پارکینگ هم وجود نداشت، اگر به خیابان حمزه دست زده نشده بود اعتراض به مواد سنگ آن نیز نبود.

لزوم هم‌اندیشی برای اجرای کارهای بدیع

وی تاکید کرد: خواهش دارم به جای جزئیات کار، اجرای کارهای بدیع را مورد چالش قرار دهیم و برای اجرای کارهای بزرگ هم‌اندیشی کنیم.

شهردار کرمان در خصوص مشاورانش بیان کرد: اگر ضیاءالدینی مدنظر است، ایشان جلسات را با شهرداران و شخص بنده برگزار می‌کنند و بیش‌تر هم‌اندیشی و پیشنهاد می‌دهند در نهایت شخص بنده دستور اجرای کار می‌دهم و شهردار منطقه باید به من پاسخگو باشد.
 
شهردار کرمان در خصوص پارکینگ میدان ارگ و مطالبه کسبه این میدان پاسخ داد: بعد از آخرین جلسه روز گذشته گزارشی به من داده شد، ۳۸۰ کارت پارک پارکینگ پیرامون ساروج ایجاد شده و تا سه ماه دیگر قرارداد پارکینگ گلبازخان تمام می‌شود و در نهایت پارکینگ متعلق به مردم خواهد شد از طرفی جلساتی نیز پیرامون شناسایی منازل قدیمی در بافت قدیم گرفته شده است که این خانه‌ها تسطیح شود که با حفظ مالکیت پارکینگ شوند.

انتهای خبر/ پسند
 


لطفاً سیستم‌تان را مدیریت کنید

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? لطفاً سیستم‌تان را مدیریت کنید