لزوم نظارت بیشتر برای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: متاسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان و دستگاه‌های متولی سهل‌انگاری کرده‌اند که شاهد تصرف اراضی دولتی توسط افراد سودجو هستیم بنابراین لازم است از این به بعد نظارت بیشتری صورت بپذیرد تا از تصرف غیرقانونی عرصه‌های دولتی جلوگیری شود. حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۱۵ مردادماه‌ در […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: متاسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان و دستگاه‌های متولی سهل‌انگاری کرده‌اند که شاهد تصرف اراضی دولتی توسط افراد سودجو هستیم بنابراین لازم است از این به بعد نظارت بیشتری صورت بپذیرد تا از تصرف غیرقانونی عرصه‌های دولتی جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۱۵ مردادماه‌ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان با بیان این مطلب که اجرای حکم قلع و قمع درختان قدیمی با موانعی مانند بازتاب‌های اجتماعی منفی و نارضایتی عمومی مواجه است، اظهار کرد: بایستی دستگاه‌های دولتی نظارت کنند و اجازه ندهند یک زمین دولتی مورد تصرف غیرقانونی قرار بگیرد و بعد از ۱۰ سال شاهد رشد درختان باشیم.

وی ضمن اشاره به زمین مورد مناقشه فراجا و ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی، بیان کرد: حدود ۶۸ هکتار زمین از دهه ۶۰ در اختیار فراجا در شهر سیرجان قرار گرفته بود و فراجا باید اسناد را در این سال‌ها دریافت می‌کرد، اما مالکیت اکثر این اراضی تعیین و مشخص نشده و بلاتکلیف مانده که بر اساس قانون این دستگاه‌ها متولی این اراضی هستند.

حمیدی افزود: باید طی مدت یک سال طبق قوانین و مقرراتی که بر نهضت ملی مسکن حکمفرماست، زمین مورد نظر بررسی و نتیجه گیری شود، آن میزانی که مورد نیاز فراجا است مورد استفاده قرار بگیرد و بخشی که بلااستفاده مانده به دستگاه‌های ذیربط واگذار شود و بعد از یک سال مجدداً در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان مطرح و اگر نیاز باشد مصوبه دیگری تائید شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ما برای کمک به متصرفان فعلی، با خلاء قانونی در دستگاه قضایی و خلاء اختیاری در دستگاه‌های ذیربط مواجهیم، همچنین با اختلاف نظر راجع به تصمیم‌گیری‌ها درباره قلع و قمع درختان قدیمی روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: برای مثال در یکی از شهرهای شرقی کشور ۵۰۰۰ درخت نخل ۳۰ ساله در یک باغ وجود دارد، که زمین این باغ سالها پیش تصرف شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، باید از طریق دستگاه قضایی و نمایندگان مردم موضوع پیگیری و به نحوی تدبیر شود تا از قطع درختان قدیمی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: هدف این نیست که از غاصبان اراضی دولتی حمایت شود، بایستی از تصرف عرصه‌های دولتی جلوگیری شود اما  قلع و قمع درختان مثمر و غیرمثمر کهن پیامدهای نامطلوب اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد.

انتهای پیام


لزوم نظارت بیشتر برای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی

منبع: ایـسنا
? لزوم نظارت بیشتر برای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی