لزوم روایت‌سازی دقیق بعد از آتش‌بس غزه

کارشناس مسائل منطقه گفت: جنگ تمام و آتش‌بس شد، اما باید روایت‌سازی دقیق از این به بعد انجام شود که بخش زیادی از آن به‌عهده شما فعالین فضای مجازی است. به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ هادی صدرالحسینی صبح امروز در آئین اختتامیه رویداد تولید محتوا دیجیتال‌«مقتدر مظلوم» در سالن اجتماعات استانداری […]

کارشناس مسائل منطقه گفت: جنگ تمام و آتش‌بس شد، اما باید روایت‌سازی دقیق از این به بعد انجام شود که بخش زیادی از آن به‌عهده شما فعالین فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ هادی صدرالحسینی صبح امروز در آئین اختتامیه رویداد تولید محتوا دیجیتال‌«مقتدر مظلوم» در سالن اجتماعات استانداری کرمان گفت: به‌حمدالله امروز مراسمی را مشاهده می‌کنم که بسیار برازنده استان کرمان است.

 
این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: این افتخاری است برای مردم کرمان که در مجموعه استان‌ها، این اقدام ابتکاری و سازنده را انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه در حوزه رسانه تحولات بزرگی در جریان است و در تحولات اخیر مجموعه رسانه‌های مقاومت اقدامات بسیاری انجام دادند، ابراز کرد: در طول همه عملیات‌ها که از سال ۲۰۰۰ تاکنون انجام شده، برای اولین بار در جریان عملیات طوفان الاقصی، روایت اول، روایت مقاومت است.
 
صدرالحسینی با اشاره به اینکه در عملیات طوفان الاقصی، فلسطین از مظلومیت گذشته خارج شد و این وظیفه‌ای بود که رسانه‌ها باید انجام می‌دادند به این معنی در این راستا فعالیت می‌کردند، عنوان کرد: در ۹۲ کشور، بیش از ۳ هزار ۸۰۰ نفر به راهپیمایی به نفع فلسطین و به ضرر رژیم صهیونیستی پرداختند.
 
این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه بخشی از توان رسانه‌ای مقاومت در این سالن جمع هستند، اظهار کرد: در ماجراهای ۴۰ روز گذشته بیش از ۱۰ هزار اثر ماندگار برای مقاومت تولید و ثبت شده است.
 
وی با بیان اینکه این شبهه مطرح است که مگر مقاومت نمی‌دانست بعد از عملیات طوفان‌الاقصی چه جنایاتی صورت می‌گیرد؟ گفت: همه عملیات طوفان الاقصی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری ترمیم‌ناپذیر است، یک عملیات واکنشی و مورد ملاحظه مقاومت بود.
 
صدرالحسینی با طرح این سوالات که چگونه این تاب‌آوری برای مردم غزه به‌وجود آمد؟ و چرا مساجد و کلیساها در غزه مورد آسیب قرار می‌گیرد؟ ادامه داد: کار مستمر صورت گرفته تا این محصول به‌دست آمد.
 
این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه مردم غزه اسوه آزادگان در دنیا شدند، ابراز کرد: باید به‌فکر آینده غزه باشیم؛ عملیات طوفان الاقصی امروز به اتمام خواهد رسید و این مسئله امروز آتش‌بس خواهد شد؛ اما به میزانی که آینده رژیم صهیونیستی مبهم است، آینده فلسطین مبهم نیست.
 
وی افزود: دولت نتانیاهو امکان باقی ماندنش، نخواهد بود و آنچه که مهم است زلزله و رعشه‌ای است که به‌ستون فقرات رژیم صهیونیستی وارد شده و شرایط در این رژیم بسیار حساس شده است. 
 
صدرالحسینی با تاکید بر اینکه فرمایشات امام راحل را در خصوص فلسطین باید بازخوانی کنیم، تصریح کرد: امروز تولید کاریکاتور یکی از موثرترین اقداماتی است که باید در فضای مجازی صورت بگیرد، تولید کاریکاتور در خصوص تاثیرات عملیات بزرگ طوفان‌ الاقصی باید انجام شود.
 
این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه دلیل انجام عملیات طوفان الاقصی حفظ هویت فلسطین بود، عنوان کرد: این عملیات توانست فلسطین را در راس همه اخبار قرار دهد؛ اما رژیم صهیونیستی به‌دنبال جداسازی جریان‌های مقاومت است.
 
وی خطاب به فعالین فضای مجازی حاضر ابراز کرد: با خیزش عالمانه پیش برویم؛ چرا که رژیم صهیونیستی می‌خواهد با امپراتوری گسترده‌ای که در اختیار دارند، خبرسازی‌های دروغ انجام دهند. 
 
صدرالحسینی خاطرنشان کرد: جنگ تمام و آتش‌بس شد، اما باید روایت‌سازی دقیق از این به بعد انجام شود که بخش زیادی از آن به‌عهده شما فعالین فضای مجازی است؛ این مهم را بدانیم ادبیات‌سازی گام اول گفتمان‌سازی است و اگر موضوعی به گفتمان تبدیل شد، می‌تواند تاریخ‌ساز شود.
 
انتهای خبر/م
 
 
 
 
 
 




لزوم روایت‌سازی دقیق بعد از آتش‌بس غزه

منبع:آرمـان
? لزوم روایت‌سازی دقیق بعد از آتش‌بس غزه