لزوم رعایت مراقبت‌های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال بیماری تب کریمه کنگو

رییس شبکه دامپزشکی شهربابک نسبت به سرایت بیماری تب کریمه کنگو به شهروندان هشدار داد. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک مجید اسدی گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی خونریزی دهنده در انسان است که از طریق نیش کنه آلوده، تماس با خون و لاشه […]

رییس شبکه دامپزشکی شهربابک نسبت به سرایت بیماری تب کریمه کنگو به شهروندان هشدار داد.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک مجید اسدی گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی خونریزی دهنده در انسان است که از طریق نیش کنه آلوده، تماس با خون و لاشه دام بیمار منتقل می‌شود.
 
رییس شبکه دامپزشکی شهربابک با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو از دام به انسان منتقل می‌شود، نسبت به سرایت آن به شهروندان هشدار داد و خواستار مراقبت‌های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال بیماری شد.
 
وی افزود: بیماری در دام علائم واضحی ندارد اما در انسان با تب، دردهای عضلانی، تهوع، استفراغ، اسهال و خونریزی در قسمت‌های مختلف بدن و هماتوم، ملنا و خواب‌آلودگی همراه است.
 
اسدی در خصوص روش‌های پیشگیری از بیماری بیان کرد: اجتناب از قرار گرفتن در معرض نیش کنه، اجتناب از له کردن کنه با دست، خودداری از کشتار دام خارج از کشتارگاه، خودداری از خرید گوشت بدون مهر و لیبل دامپزشکی، سمپاشی اماکن دامی علیه کنه و بهسازی اماکن مذکور، حمام ضد کنه دامها با سموم مناسب، رعایت نکات حفاظت شخصی توسط سلاخان و کارگران کشتارگاه و دامداران، پرهیز از رفتارهای پرخطر مثل قرار دادن کارد سلاخی در دهان یا خوردن کلیه و جگر و… به‌صورت خام و نگهداری گوشت قبل از مصرف به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال می‌تواند به پیشگیری این بیماری کمک کند.

انتهای پیام/ شهربابک 




لزوم رعایت مراقبت‌های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال بیماری تب کریمه کنگو

منبع:آرمـان
? لزوم رعایت مراقبت‌های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال بیماری تب کریمه کنگو