لزوم خدمت‌رسانی قدرتمند دولت به مردم | اخبار سیاسی

ائمه جمعه استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته دولت تأکید کردند: دولت باید با تمام قدرت به مردم خدمت‌رسانی و زمینه‌های پیشرفت را در کشور ایجاد کند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.   در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، […]



ائمه جمعه استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته دولت تأکید کردند: دولت باید با تمام قدرت به مردم خدمت‌رسانی و زمینه‌های پیشرفت را در کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.
 
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ائمه جمعه مسائلی همچون تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث، روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام مطرح شد و در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه و حضور میلیونی مسلمان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین حسینی تأکید و اشاره شد.

امام جمعه موقت بم: دولت با تمام قدرت به مردم خدمت‌رسانی کند

حجت‌الاسلام والمسلمین توکلی در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بم ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: امسال برخی از کشاورزان ناراحت بودند که محصول آن‌ها به‌واسطه گرما خراب شد، بنده از اداره جهاد کشاورزی و سایر اداره‌های مربوطه شهرستان می‌خواهم که پیگیر علت این موضوع شده و به کشاورزان کمک کنند.

امام جمعه موقت شهرستان بم بیان کرد: آغاز هفته دولت را به همه ملت ایران تبریک می‌گویم؛ در خاطر مردم قطعاً آن شب زنده‌داری‌های دولت‌های شهیدان رجایی و رئیسی می‌ماند.

وی افزود: تمامی وزرای پیشنهادی دولت توسط مجلس شورای اسلامی تأیید شدند، هیچ‌گونه بهانه‌ای قابل قبول نیست دولت باید با تمام قدرت به مردم خدمت‌رسانی و زمینه‌های پیشرفت را در کشور ایجاد کند؛ لذا ما موفقیت آن‌ها را خواستاریم، چراکه موفقیت آن‌ها موفقیت ایران اسلامی است.

توکلی خاطرنشان کرد: دولتمردان باید راه امام حسین(ع) را ادامه و جهاد انجام دهند، امروزه رژیم صهیونیستی و رژیم‌های کافر سعی در پنهان کردن شور مراسم امام حسین (ع) را دارند، آن‌ها می خواهند نور خداوند را در دل مردم خاموش کنند که این کار غیرممکن است.

امام جمعه جیرفت: دولت سیزدهم دولت خدمت، جهاد و اخلاص بود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت گفت: هفته دولت را گرامی می‌داریم و از همه دولتمردان سیزدهم که دولت خدمت، جهاد، اخلاص و کار شبانه‌روزی بود تشکر می‌کنیم، این دولت با اقدامات شایسته‌ای که انجام داد مردم را بسیار امیدوار کرد.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: دولت سیزدهم روابط خوبی با همسایگان و قدرت‌های نوظهور ایجاد کرده بود که این روابط بسیار ارزنده و تأثیرگذار بود. یکی دیگر از اقدام بسیار ارزنده شهید رئیسی این بود که بسیاری از طرح‌های نیمه تمام در دولت‌های قبلی را تمام کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در بحث آب‌رسانی واقعاً یک کار برزگ کرد و در حقیقیت یک نهضت را شروع کرد که بسیاری از استان‌ها را از این بحران نجات داد و برای سایر استان‌ها هم برنامه داشت، دولت شهید رئیسی دولت مردمی بود و یاد و نام این شهید را گرامی می‌داریم و از همه مسئولان دولت سیزدهم به‌مناسبت این هفته قدر‌دانی می‌شود و از خدمات این عزیزان تشکر می‌کنیم.

تارم تصریح کرد: مردم عزیز جمهوری اسلامی به دشمنان پاسخ منفی دادند و پای صندوق‌های رأی آمدند در تعیین سرنوشت کشورشان دخالت کردند و دولت خود را انتخاب کردند، ان‌شاءالله دولت پزشکیان بتواند جواب این مردم را بدهد، اکنون نوبت دولت جدید و تازه نفس است که مایه سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و برای آن‌ها آرزوی توفیق داریم.

امام جمعه جیرفت با گرامی داشتن اربعین سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: اربعین استمرار راهبرد عاشوراست، یک فرصتی برای معرفی عاشورا و نهضت امام حسین(ع) است، فلسفه آن نجات بشریت از گمراهی است، راهپیمایی بزرگ بشریت این معجزه باشکوه که اربعین نام دارد، اعجاز الهی است که از تمام جهانیان و مذاهب مختلف، چه شیعه و چه سنی در آن شرکت می‌کنند.

امام جمعه رودبار جنوب: هفته دولت، فرصتی برای نقد و اصلاح عملکردهاست

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت، فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش‌‏های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشکارتر شود.

وی ادامه داد: هفته دولت، یک فرصت مغتنم دیگری هم هست برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح.

صادقی بیان کرد: اینکه خوش‏بختانه رهبر بصیر و فرزانه انقلاب با اتکا به تجربه‏‌های ارزشمند اجرایی و تیزبینی خاص خویش، کوشیده است با نظارت دقیق بر عملکرد دولت‏مردان و نمایاندن نقاط قوت و ضعف آن‌ها، با بیان هشدارها، رهنمودها و راه‏کارها، دولت را برای رسیدن به اهداف چشم‏‌اندازی روشن و امیدبخش یاری رساند. ایشان همواره با طرح خواسته‏‌هایی چون مبارزه دولت‏مردان با مثلث شوم فقر و فساد و تبعیض و طرح‌‏های دیگر، به تبیین سیاست‏‌های صحیح نظام پرداخته است.

امام جمعه رودبار جنوب در ادامه با توجه به آغاز به کار دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید رجایی‌گونه همچون مسلک و روش شهید رئیسی نتیجه اعتماد مردم و همچنین اعتماد و همراهی صددرصدی نمایندگان خانه ملت را ارج نهد و تلاش شبانه‌روزی برای گره‌گشای اقتصاد و معیشت مردم با تکیه بر توان داخل و تعامل همراه با عزتمندی با دنیا و نگاه به نیروهای جوان باشد.

امام جمعه موقت شهربابک: هفته دولت ثمره اخلاص شهیدان رجایی و باهنر است

حجت‌الاسلام صادق ملکوتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان گفت: طبق آیات قرآن کریم، بهترین امت که برای مردم سود‌رسان باشد امتی است که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

امام جمعه موقت شهربابک افزود: پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند «جبرئیل خدمت من آمد و گفت ای احمد، اسلام ۱۰ بخش دارد و به تحقیق حتماًضرر کرده است کسی که یکی از این بخش‌ها را در زندگی نداشته باشد».

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌‌ای است که امروز کم‌رنگ شده و جزو ۱۰ بخش اسلام محسوب می‌شود.

ملکوتی اظهار کرد: امام حسین(ع) شهید امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر است و از اهداف قیام وی برای تحقق این دو فریضه بوده‌ است.

امام جمعه موقت شهربابک با اشاره به هفته دولت و ضمن درود به ارواح شهیدان رجایی و باهنر گفت: عمر ریاست جمهوری شهید رجایی فقط ۲۸ روز بود، علی‌رغم اینکه این مسئولیت وی طول زیادی نداشت، اما عرض زیادی داشت.

وی تصریح کرد: همین که ما هرساله هفته دولت را گرامی می‌داریم ثمره اخلاص عمل و مردمی بودن این شهداست و ان‌شاءالله دولت پزشکیان هم مثل شهید رجایی و شهید رئیسی و مقلد رهبر معظم انقلاب باشد.

امام جمعه موقت شهربابک با بیان اینکه این انقلاب ارزان به‌دست نیامده که بخواهیم مردم را ناامید کنیم، اظهار کرد: اگر مسئولی در اداره‌ای با برخورد ناشایست دیدگاه مردم را علیه نظام کند، خیانت کرده‌ است.

وی از حرکت ۲۰ میلیون نفری در اربعین یاد کرد و گفت: دنیا تاکنون چنین جمعیتی به خود ندیده و محور این حرکت امام حسین علیه‌السلام است.

ملکوتی همچنین به سالروز ورود آزادگان به میهن اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که این آزادگان دارند را بررسی کنیم، آنان جان‌ها داده‌اند و در فراق اشک‌ها ریخته‌اند.

امام جمعه موقت عنبرآباد: دولت شهید رئیسی الگوی مدیریتی برای دولت‌هاست

حجت‌الاسلام حسین فضیلتی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: رهبر معظم انقلاب در اوصاف شهیدان رجایی و باهنر فرمودند «شهیدان رجائی و باهنر واقعاً الگو بودند؛ در همان مدت کوتاه مسئولیت‌شان، طوری عمل کردند که از خودشان برای ما الگو باقی گذاشتند».

امام جمعه موقت عنبرآباد افزود: حقاً مظهر علم و عمل، اخلاص، پُرکاری، تلاش مؤمنانه، پایبندیِ بی‌اغماض به اصول و سرسپرده و دل سپرده به ارزش‌های انقلاب بودند. آن‌چه شهید رجایی و شهید باهنر را به حرکت و امید وا داشت؛ عشق به عدالت و ارزش‌های انقلاب بود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، بعدها شبیه و مضمون همین فرمایش‌ها را در وصف سیدالشهداء خدمت، شهید رئیسی عزیز بیان فرمودند و تأکید کردند «دولت شهید رئیسی، دولت کار و امید و حرکت و الگوی مدیریتی برای دولت‌ها و مسئولان است و من این موارد را گفتم برای اینکه اینها ثبت بشود به‌عنوان یک الگو؛ معلوم بشود کسی که رئیس قوه مجریه یک کشور است، می‌تواند مجموعه این خصوصیّات عملی و فکری و قلبی و مانند این‌ها را با همدیگر داشته باشد و دنبال کند که ایشان به‌حمداللّه داشت».

فضیلتی‌نیا با طرح این سوال که وظیفه رهبری چیست؟ و سازوکار حکومتداری او چگونه است؟ گفت: اولاً مهم‌ترین وظیفه رهبرى در قانون اساسى، تنظیم سیاست‌هاى کلى است و ثانیاً وظیفه رهبری آن‌جایی است که احساس کند یک حرکتی دارد انجام می‌گیرد که این حرکت، مسیر نظام را دارد منحرف می‌کند. اینجا وظیفه رهبری است که بیاید در میدان و به هر شکلی که ممکن است بِایستد و نگذارد؛ ولو مورد جزیی باشد.

امام جمعه موقت عنبرآباد خاطرنشان کرد: انجام این دو وظیفه در صحنه عمل، از سویی منجر به هدایت کلی و ریل‌گذاری‌های کلان به‌سمت تحقق اهداف نظام می‌شود و از سویی دیگر، به رصد مسائل کشور و ورود هوشمندانه به عرصه‌های لازم می‌انجامد به نحوی که نه ساز و کارها مخدوش شود، و نه کشور به بن‌بست برسد و با این منطق، می‌توان هم سایر اتفاقات و حوادث این روزهای کشور، و چگونگی مواجهه رهبر انقلاب با آن‌ها را به‌درستی فهم کرد، و هم افراد و جریان‌های مختلف و ادعاهایشان را محک زد و معیارهایشان را در پایبندی به مردم سالاری و سازوکارهای قانونی کشور سنجید.

امام جمعه موقت جازموریان: زیارت اربعین تجدید عهد با امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام محمد فرامرزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: زیارت اربعین تجدید عهد با امام زمان(عج) و از علائم ظهور است یعنی هر کسی اربعین را گرامی بدارد خودش را در لیست ثبت‌نام ظهور امام زمان دخیل کرده است و شیعیان باید این رستاخیز عظیم را به جهانیان معرفی کنند که نمایش قدرت شیعه است.

امام جمعه موقت جازموریان در ادامه با گرامیداشت هفته دولت گفت: شهید رجایی حدود یک سال نخست وزیر و یک ماه رئیس جمهور بود اما به‌همراه شهيد باهنر چنان مخلصانه خدمت کردند که در حافظه ملت ایران ماندگار شدند.

فرامرزی بیان کرد: مردم شهید رئیسی را  رجائی دوم می‌نامیدند، چراکه شهید رئیسی چهار دهه پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر دوباره ادبیات ناب خدمت بی‌منت را احیا کرد.

وی به نمایش قدرت جریان مقاومت در مواجهه با رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین با انجام عملیات‌های اخیر بیش از پیش آبرو و ادعاهای بی‌سر و ته صهیونیستی در حوزه نظامی و اطلاعاتی این رژیم را زیر سوال برده‌اند.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای خبر/م


لزوم خدمت‌رسانی قدرتمند دولت به مردم

منبع:آرمـان
? لزوم خدمت‌رسانی قدرتمند دولت به مردم