لزوم حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات

امام جمعه موقت رودبار جنوب گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری جز لوازم حتمی اداره صحیح کشور است. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین باقر خاور امام جمعه موقت رودبار جنوب در خطبه‌های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک این عید اظهار کرد: قربانی کردن یکی از صدقات مهم […]



امام جمعه موقت رودبار جنوب گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری جز لوازم حتمی اداره صحیح کشور است.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین باقر خاور امام جمعه موقت رودبار جنوب در خطبه‌های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک این عید اظهار کرد: قربانی کردن یکی از صدقات مهم و مورد اعتنای دینی است و برای جلوگیری از حوادث وبلایا مؤثر است.

 
وی ادامه داد: قربانی را خداوند برای آن گذاشت تا نیازمندان در این روز از گوشت قربانی استفاده کنند.
 
امام جمعه موقت رودبار جنوب در ادامه به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: ما در آزمون مهم انتخابات قرار داریم که این انتخابات بسیار سرنوشت‌‌ساز است.
 
وی با بیان اینکه مسئله حضور و مشارکت مردم در صحنه انتخابات جز لوازم حتمی اداره صحیح کشور است، گفت: پیشرفت انقلاب به نتیجه رسیدن اهداف انقلاب باید تبلیغ و ترویج شود.
 
خاور خاطر تأکید کرد: هرکس زبان گویایی دارد و هرکس مخاطبی دارد می‌تواند اثر بگذارد باید در این زمینه کار کند وتواصو بالحق تواصی و رای دادن به حق و به اصلح وظیفه همه ماست.
 
وی بیان کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین موضوع کشور است که باید همه مردم رسالت دینی و ملی خود را به درستی انجام دهند، تنها شخص خودش رأی بدهد کافی نیست بلکه دیگران را هم به رأی دادن سفارش کند.
 
نماز عید سعید قربان امروز در شهرستان جازموریان برخی روستا‌ها اقامه شد و مردم در این عید که مظهر قربانی کردن نفس و اطاعت محض از دستورات الهی است با حضور در نماز عید قربان از خدای خود طلب بخشش و آمرزش کردند.
 
عید قربان مصادف با روز دهم ذی.الحجه از عیدهای بزرگ اسلامی به شمار می‌رود که یکی از اعمال آن خواندن نماز عید قربان است که مستحب بوده و به صورت جماعت یا فرادا خوانده می‌شود.
 
قرائت دعای روح‌بخش ندبه از دیگر برنامه‌های مراسم نماز عید قربان در رودبار جنوب بود.
 
منبع: رودبار ما
 
انتهای خبر/پورحیدر


لزوم حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? لزوم حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات