لزوم توقف حذف یا جابجایی بازار محلی جنت در منطقه ۵ تهران

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نباید ساختار‌ها خرد و محلی شوند و باید بازار جنت حفظ و بهسازی شود و بین مجتمع‌های مدرن و بازار‌های محلی ارتباط ایجاد شود، از شهردار تهران می‌خواهیم که با قید فوریت توقف اقدام عملیاتی و دستور ارائه بررسی دقیق بازار جنت را صادر کند. به گزارش نذیر […]


رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نباید ساختار‌ها خرد و محلی شوند و باید بازار جنت حفظ و بهسازی شود و بین مجتمع‌های مدرن و بازار‌های محلی ارتباط ایجاد شود، از شهردار تهران می‌خواهیم که با قید فوریت توقف اقدام عملیاتی و دستور ارائه بررسی دقیق بازار جنت را صادر کند.

به گزارش نذیر کرمان،زهرا شمس احسان رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خو در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در بازدید‌های میدانی به نظر می‌رسد که مدیران شهری در تصمیم گیری‌های اخیرشان برای تأمین پارکینگ، عواقب حذف یا جابجایی بازار جنت در منطقه ۵ را در نظر نگرفتند، گفت: این بی توجهی ممکن است مشکلاتی همچون از دست رفتن سرمایه اجتماعی، آسیب به اقتصاد محلی و تضعیف فرهنگ کارآفرینی خرد شده و باید رویکرد چند جانبه در مورد این موضوعات اتخاذ شود؛ چراکه حفظ بازار‌های سنتی ضروری بوده و برای حفظ هویت محلی لازم است.

وی با بیان اینکه بازارجنت با قدمت بیش از یک دهه منبع درآمدی برای بیش از ۳۵۰ خانوار بوده که با چالش جدی مواجه شده است، افزود: پیش از راه اندازی مجتمع تجاری نیایش مال، این بازارچه قطب اقتصادی منطقه بوده؛ اما با راه اندازی آن، فعالیت بازارچه تحت تأثیر قرار گرفته است. به نظر می‌رسد مدیران شهری در تصمیم گیری‌های اخیر برای تأمین پارکینگ، عواقب حذف این بازارچه را در نظر نگرفته‌اند. چراکه به اقتصاد محلی و فرهنگ کارآفرینی خرد آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه نباید ساختار‌ها خرد و محلی شود و باید بازار جنت حفظ و بهسازی شود و بین مجتمع‌های مدرن و بازار‌های محلی ارتباط ایجاد شود، گفت: از شهردار تهران می‌خواهیم که با قید فوریت توقف اقدام عملیاتی و دستور ارائه بررسی دقیق بازار جنت را صادر کند، چرا که این بازار نقش تعیین کننده‌ای در معیشت خانوار‌های کم برخودار دارد.

 انتهای پیام/ 


لزوم توقف حذف یا جابجایی بازار محلی جنت در منطقه ۵ تهران

منبع: بــرنا
? لزوم توقف حذف یا جابجایی بازار محلی جنت در منطقه ۵ تهران