لزوم تعیین فوری استاندار کرمان بر مبنای تجربه و کارآمدی | خبر کرمان

کرمان – بزرگترین استان کشور در حالی در انتظار معرفی استاندار جدید است که به نظر می‌رسد مردم کرمان نه به دنبال سیاست ورزی بلکه به دنبال کارآمدی بر مبنای تجربه و کارآمدی هستند. نذیر کرمان، گروه استان‌ها- امیر محمودی*: کرمان بزرگترین استان کشور با ظرفیت‌های بارز معدنی، صنعت، گردشگری و کشاورزی است اما با […]



کرمان – بزرگترین استان کشور در حالی در انتظار معرفی استاندار جدید است که به نظر می‌رسد مردم کرمان نه به دنبال سیاست ورزی بلکه به دنبال کارآمدی بر مبنای تجربه و کارآمدی هستند.

نذیر کرمان، گروه استان‌ها- امیر محمودی*: کرمان بزرگترین استان کشور با ظرفیت‌های بارز معدنی، صنعت، گردشگری و کشاورزی است اما با وجود تمام داشته‌های کرمان مردم این استان از عملکرد سال‌های گذشته به نسبت آنچه که در استان‌های مجاور مانند یزد روی داده است راضی نیستند.

در حالی یزد، فارس و حتی هرمزگان طی سال‌های اخیر شتاب قابل توجهی در راستای توسعه اقتصادی و زیر بنایی را شاهد بوده‌اند، اما در کرمان که به بهشت معادن شهرت دارد و بسیاری از صنایع فولادی و مس کشور در آن قرار دارد مردم شاهد توسعه پایدار و قابل لمس با توجه به شرایط استان نبوده‌اند و اعتقاد دارند استان به جایگاهی که سزاوار آن بوده نرسیده است.

یکی از مهمترین مشکلات کرمان سیاست زدگی‌های چشمگیر و عدم توجه به منفعت استان و سیاست نگری های یکجانبه است که به نظر می‌رسد در استان، استاندار دولت چهاردهم کرمان بار دیگر گرفتار چنین نگاهی شده است.

در حالی که کرمان برای رسیدن به شتاب فزاینده توسعه استان‌های مجاور نیاز به تجربه، تخصص و همدلی و همراهی دارد اما انتخاب استاندار در کرمان با تأخیر مواجه شده است.

در چنین شرایطی دولت باید بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های سیاسی و گروه‌هایی که به نوعی خواستار انتخاب گزینه خودشان هستند به سمت منافع مردم گام بردارد و با انتخاب فوری استانداری با تجربه و با دیدگاه اقتصادی پتانسیل‌های مغفول مانده استان کرمان را فعال کند.

استانی که به لحاظ موقعیت جغرافیایی سرشار از مواد ارزشمند معدنی است و از این نظر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و یک چهارم کل تولیدات معدنی کشور با ۱۹ میلیون تن انواع مواد معدنی در آن استخراج می‌شود هیچ گاه نتوانسته از وجود این معادن برای پیشرفت استفاده کند.

کرمان همچنین در زمینه کشاورزی نیز در تولید، پسته، خرما، مرکبات و گردو و صیفی جات جزو استان‌های شاخص کشور است و رتبه نخست محصولات باغی را به خود اختصاص داده است و در جنوب استان زمینه تولید چهار فصل انواع محصولات کشاورزی انجام می‌شود اما استان نه تنها از این نعمت استفاده نکرده بلکه همیشه دغدغه فروش، بسته بندی، برندینگ، کمبود آب و صادرات و مقابله با آفات کشاورزی دارد.

از سوی دیگر ۱۰ اثر ثبت جهانی در کرمان قرار دارد، اما کرمان هیچ گاه نتوانسته با استفاده از این داشته‌ها که شامل باغ شاهزاده ماهان، بیابان لوت شهداد، روستای دست کند میمند، ارگ بم، قنوات اکبرآباد و قاسم آباد بم و قنات گوهر ریز جوپار، کاروانسرای گنجعلیخان کرمان، کاروانسرای چاه کوران راور و گلیم شیریکی پیچ سیرجان است به سمت جذب گردشگران خارجی گام بردارد و فاصله معنی داری بین جذب گردشگر در استان‌های مجاور با کرمان وجود دارد.

وجود یک نگاه مدیریتی منسجم، کلی نگر و جامع برای استفاده از همه این داشته‌ها برای گذر از محرومیتی که بر بستر استان ثروتمندی مانند کرمان وجود دارد نیاز جدی مردم کرمان است.

مردم این استان خواستار اتحاد و همراهی همه گروه‌های سیاسی، مجمع نمایندگان و خاستگاه‌های سیاسی برای همراهی و توسعه استان هستند تا بتوانند فاصله خود را از دیگر استان‌ها کمتر کنند و زیر سایه نظام ارزشمند جمهوری اسلامی، کرمانی آباد و توسعه یافته داشته باشند.

*فعال رسانه

کد خبر ۶۲۷۱۴۹۴


لزوم تعیین فوری استاندار کرمان بر مبنای تجربه و کارآمدی

منبع: مــهر
? لزوم تعیین فوری استاندار کرمان بر مبنای تجربه و کارآمدی