لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی بین هنرمندان تئاتر استان کرمان

رتبه اول بازیگری زن جشنواره منطقه ای تئاتر فجر گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی بین هنرمندان تئاتر کرمان، می‌تواند در ارتقا این هنر مؤثر باشد. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«فت فتو»؛ هفته گذشته مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر مناطق کشور با حضور هنرمندان گروه‏‌های نمایشی استان‏‌های اصفهان، کرمان، قم، […]

رتبه اول بازیگری زن جشنواره منطقه ای تئاتر فجر گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی بین هنرمندان تئاتر کرمان، می‌تواند در ارتقا این هنر مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«فت فتو»؛ هفته گذشته مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر مناطق کشور با حضور هنرمندان گروه‏‌های نمایشی استان‏‌های اصفهان، کرمان، قم، سیستان بلوچستان، بوشهر، مازندران، یزد و فارس در تالار مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز برگزار شد.

در این آئین رتبه اول بازیگری زن به آرزو جعفری و رتبه دوم بازیگری مرد نیز به علی صادقی زاده بازیگر نمایش ساختمان رز رسید و بار دیگر نام پر افتخار هنرمندان دیار کریمان در کشور بر سر زبان‌ها آمد.

آرزو جعفری بازیگری تئاتر را برای اولین بار از شهرستان جیرفت آغاز کرده است. وی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «فت فتو»؛ در خصوص رتبه‌ها و مقام‌هایی که تاکنون کسب کرده است، گفت: کسب رتبه اول بازیگری زن در جشنواره فجر تئاتر خیابانی، رتبه اول بازیگری زن از جشنواره بین‌المللی سیمرغ، رتبه اول بازیگری زن جشنواره کشوری لاهیجان، رتبه اول بازیگری زن در جشنواره کشوری سردار آسمانی، رتبه اول بازیگری درجشنواره کشوری مرصاد، رتبه دوم بازیگری جشنواره کشوری مقاومت، رتبه اول بازیگری در جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر از جمله مقام‌های بنده است.

این بازیگر تئاتر کرمانی ادامه داد: کسب رتبه دوم کارگردانی جشنواره منطقه‌ای معلولان کویر یزد، نویسنده و کارگردان نمایش‌های طراده، پوست‌های حساس، جاده لغزنده اس، روز خونی، اینترانت، صبح برفی، احساس آهنی از دیگر فعالیت‌هایم بوده است.

وی ابراز کرد: اجرای نمایش تک پرسناژ در برنامه عصر جدید، بازی در فیلم‌های سینمایی کابین، شهر مهتابی، بازی در آیتم‌های نمایشی متعدد پخش شده از صدا و سیمای مرکز کرمان، اجرای نمایش‌های رادیویی مختلف برای صدا و سیمای مرکز کرمان از دیگر فعالیت‌هایم بوده است.

جعفری در پاسخ به این سوال که تئاتر استان کرمان را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد؟ تصریح کرد: گرچه دیدگاه جامعه نسبت به هنر تئاتر کمی بهتر شده است؛ اما همچنان زیرساخت‌ها برای حضور یک خانم بازیگر در شهرستان‌ها فراهم نیست.

این بازیگر تئاتر کرمانی با اشاره به حضور خود در برنامه عصر جدید اظهار کرد: پیش از حضور در برنامه پربیننده عصر جدید عنوان‌های کشوری متعددی را به‌دست آورده بودم؛ اما ‌به‌عنوان بازیگر در استان هنوز ناشناخته بودم و احساس کردم یک برنامه در سطح ملی آن هم با مخاطب میلیونی کمک شایانی به من خواهد کرد که به حمد الهی این مسئله واصل شد و پس از پخش این برنامه، بازخوردهای بسیار خوبی از مردم دریافت کردم.

وی در خصوص سطح بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور عنوان کرد: ضمن سپاسگزاری از عوامل اجرایی این جشنواره درخواست تکرار منظم‌تر جشنواره، برای حضور هر چه بیشتر هنرمندان نقاط مختلف کشور در جهت ارتقاع تجارب و تعاملات فرهنگی و حرفه‌ای را دارم.

جعفری در پاسخ به این سوال که برای ارتقا تئاتر استان چه اقداماتی باید انجام شود؟ خاطر نشان کرد: همان‌طور که می‌دانیم فقدان سالن با تجهیزات کافی برای گروه‌ها بسیار  به چشم می‌آید که همکاری ارگان‌ها و مسئولین ذیربط در ساخت و احداث این فضاها را به شدت می طلبد، همچین برگزاری نشست‌های صمیمی همراه با کارگاه‌های آموزشی تخصصی بین هنرمندان تئاتر استان بی‌شک می‌تواند در ارتقا این هنر مؤثر باشد.

انتهای خبر/م




لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی بین هنرمندان تئاتر استان کرمان

منبع:آرمـان
? لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی بین هنرمندان تئاتر استان کرمان