لزوم برنامه‌ریزی سریع برای پیشگیری از خودکشی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: باید برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی برنامه‌ریزی دقیق، سریع و علمی داشت و برای این مهم مدل بومی‌سازی شده داشته باشیم. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان دوم مهرماه در جلسه‌ای با هدف بررسی راهکارهای علمی وعملی به منظور پیشگیری و […]



مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: باید برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی برنامه‌ریزی دقیق، سریع و علمی داشت و برای این مهم مدل بومی‌سازی شده داشته باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان دوم مهرماه در جلسه‌ای با هدف بررسی راهکارهای علمی وعملی به منظور پیشگیری و کنترل پدیده خودکشی با اشاره به اهمیت لزوم توجه به ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: معضل خودکشی از آسیب‌هایی است که تحقیقات و مطالعات علمی زیادی پیرامون ریشه‌ها وعوامل موثر بر آن انجام شده و از پدیده‌های اجتماعی است که به لحاظ غیرقابل جبران بودن آن بسیار مورد توجه محققان و جامعه‌شناسان فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده است.

 وی افزود: بر مبنای نتایج حاصل از این پژوهش‌ها عوامل متعدد و بسیاری بر رشد و حرکت افراد به سمت آسیب زدن به خود وجود دارد که از جمله می‌توان به میزان همبستگی افراد و پایین بودن ارتباطات اجتماعی و همچنین یکپارچگی نظم اجتماعی اشاره کرد که این مهم لزوم توجه برنامه‌ریزان و طراحان برنامه‌های حمایتی به این پیش زمینه‌ها وعوامل را بیش از پیش عیان می‌کند.

وحیدزاده گفت: باید برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی برنامه‌ریزی دقیق، سریع و علمی داشت و برای این مهم تعریف جدید و مدل بومی‌سازی شده داشته باشیم.

بنابراین گزارش، در این نشست تخصصی از فهیمه زراعت‌حرفه مشاور آموزش و پرورش استان کرمان به دلیل تلاش‌های ارزنده و موثر در حوزه پیشگیری از اقدام به خودکشی تقدیر شد.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/ پسند


لزوم برنامه‌ریزی سریع برای پیشگیری از خودکشی

منبع:آرمـان
? لزوم برنامه‌ریزی سریع برای پیشگیری از خودکشی