لزوم برنامه‌ریزی برای صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به سهم پایین استان کرمان در صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان، بر لزوم برنامه‌ریزی برای بهبود این حوزه تاکید کرد. دکترمحمدمهدی زاهدی شامگاه ۲۹ مهرماه با گرامیداشت روز صادرات با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه با هدف متزلزل کردن اقتصاد کشور، […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به سهم پایین استان کرمان در صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان، بر لزوم برنامه‌ریزی برای بهبود این حوزه تاکید کرد.

دکترمحمدمهدی زاهدی شامگاه ۲۹ مهرماه با گرامیداشت روز صادرات با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه با هدف متزلزل کردن اقتصاد کشور، اظهار کرد: اگرچه این تحریم‌ها بر معیشت خانواده‌ها تاثیر داشته اما در اراده و همراهی ملّت ایران در مسیر پیشرفت بی اثر بوده است.

وی صنایع فولاد و مس و محصولات پسته، خرما، مرکبات و صنایع دستی همچون فرش، گلیم و پته را به عنوان مهمترین اقلام صادراتی استان کرمان دانست که سهم قابل توجهی در حوزه صادرات غیرنفتی داشته‌تند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، راه‌اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و تاکید دولت بر استقرار کامل پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم دانست که موجب تسهیل صدور مجوزها و ایجاد شفافیت و حذف رانت می‌شود.

وی با اشاره به سهم پایین استان کرمان در صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان بر لزوم برنامه‌ریزی برای بهبود این حوزه تاکید کرد و از وجود ظرفیت‌های بالقوه استان به عنوان موتور محرک و پیشران صادرات دانش بنیان از جمله وجود دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس وی با اشاره به سابقه پیگیری راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان و وجود گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی، بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقاء جایگاه صادرات غیرنفتی استان به رتبه سوم در سال آینده تاکید کرد.

زاهدی در پایان با اشاره به روند رو به رشد صادرات در استان کرمان ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته شاهد شکوفا شدن بیش از پیش صادرات در استان و تاثیرگذاری آن در عمران و آبادانی کرمان و رفاه و معیشت هم استانی‌ها باشیم.

انتهای پیام




لزوم برنامه‌ریزی برای صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان

منبع: ایـسنا
? لزوم برنامه‌ریزی برای صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان