لزوم ایجاد مرکز داده ملی در کرمان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که ایجاد مرکز داده در کرمان یک لزوم است، گفت: مسئولان استانی و مدیران ارتباطات در سطح کشور برای ایجاد مرکز داده ملی در کرمان اهتمام ورزند. حسین ساجدی‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که در ابتدای دولت سیزدهم پیشرفت […]



مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که ایجاد مرکز داده در کرمان یک لزوم است، گفت: مسئولان استانی و مدیران ارتباطات در سطح کشور برای ایجاد مرکز داده ملی در کرمان اهتمام ورزند.

حسین ساجدی‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که در ابتدای دولت سیزدهم پیشرفت شبکه ملی اطلاعات بیش‌تر بود، توضیح داد: قرار بود تا پایان دولت سیزدهم شبکه ملی اطلاعات ۱۰۰ درصد محقق شود اما به دلیل شهادت رئیس جمهور این امر امکان نیافت.

 
وی ادامه داد: امیدواریم که دولت آینده این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و این امر را محقق کند اما یکی از موضوعاتی که مسئولان استان کرمان باید پی‌گیر آن باشند راه‌اندازی مرکز داده ملی در استان کرمان است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات از اهداف ایجاد مرکز داده ملی در کرمان را تاب‌آوری شبکه ملی اطلاعات دانست و توضیح داد: باید مدیران داخل استان و مدیران ارتباطات در سطح کشور برای ایجاد مرکز داده ملی در کرمان اهتمام ورزند.
 
ساجدی‌فر تاکید کرد: با ایجاد مرکز ملی داده در کرمان، منطقه شرق و جنوب شرق پوشش داده می‌شود و البته به استاندار کرمان این موضوع را مطرح کردم و ایشان از این امر استقبال کردند.
 
وی ادامه داد: با همت و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های استانی باید تلاش کرد تا این مرکز داده در کرمان ایجاد شود تا هم به تحقق شبکه ملی اطلاعات کمک شود و هم به نیازهای شرکت‌های فناورپایه و نهادهای دولتی و خصوصی برای گسترش خدمات مبتنی بر فضای داده پاسخ داده شود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که ایجاد مرکز داده در کرمان یک لزوم است، بیان کرد: باید ایستاد تا این امر محقق شود، هم‌اکنون در شهرهایی چون اصفهان، تهران، خراسان رضوی و … مراکز داده ره‌اندازی شده است، بنابراین ایجاد چنین مرکزی در جنوب شرق احساس می‌شود که با توجه به نیروی انسانی خوب و موقعیت جغرافیایی مناسب استان کرمان ایجاد مرکز داده در این استان یک لزوم است تا به سایر مراکز کمک کند.
 
ساجدی‌فر ادامه داد: با ایجاد مرکز داده در استان هزینه اینترنت و خدمات مبتنی بر اینترنت کاهش می‌یابد همچنین سرعت اینترنت افزایش می‌یابد علاوه بر آن این مرکز به امنیت داده‌ها، تاب‌آوری و پایداری شبکه کمک می‌کند، سبب جذب نیروی نخبه در این عرصه و جلوگیری از مهاجرت نخبه از این استان می‌شود.

انتهای خبر/ پسند
 


لزوم ایجاد مرکز داده ملی در کرمان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? لزوم ایجاد مرکز داده ملی در کرمان