لزوم اعتبارزدایی از اسناد عادی در اسرع وقت

فت فتو/کرمان رئیس شورای قضایی استان کرمان اعتباربخشی اسناد عادی را بزرگترین گرفتاری نظام حقوقی کشور دانست و بیان کرد: باید هر چه سریعتر در راستای اعتبارزایی به اسناد رسمی و اعتبارزدایی از اسناد عادی گام برداریم. یدالله موحد عصر امروز ۱۵ دی ماه در جلسه اعضای شورای قضایی استان کرمان با حضور رئیس سازمان […]

فت فتو/کرمان رئیس شورای قضایی استان کرمان اعتباربخشی اسناد عادی را بزرگترین گرفتاری نظام حقوقی کشور دانست و بیان کرد: باید هر چه سریعتر در راستای اعتبارزایی به اسناد رسمی و اعتبارزدایی از اسناد عادی گام برداریم.

یدالله موحد عصر امروز ۱۵ دی ماه در جلسه اعضای شورای قضایی استان کرمان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: کرمان پهناورترین استان کشور است و بیش از سه میلیون جمعیت دارد.

وی افزود: در این خطه ۳۲ حوزه قضایی فعال است و با توجه به‌ اینکه برخی شهرستان های استان کرمان به اندازه یک استان هستند لذا ۱۶ دادگستری شهرستان در این استان وجور دارد و همچنین ۹ حوزه دادگاه بخش و دادگاه عمومی در ۷ شهرستان داریم.

رئیس دادگستری استان کرمان بیان کرد: در استان کرمان ۲۱ واحد ثبتی فعال داریم و همچنین در این خطه ۲۲۹ دفترخانه اسناد رسمی، ۶۰ دفتر خانه ثبت طلاق و ۱۱۹ دفترخانه ثبت ازدواج وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون جامع حدنگار گام های بلندی برداشتیم، تصریح کرد: در استان کرمان ۱۶ میلیون هکتار اراضی ملی است که حدود ۱۵ میلیون آن جانمایی و سند تک برگ صادر شده اما تا زمانی که این طرح جامع حدنگار در حوزه شهری درست اجرا نشود آثار آن برای مردم ملموس نخواهد بود.

موحد افزود: باوجود آنکه ۴۰ قرارداد برا اجرای طرح کاداستر منعقد شده اما همچنان با پدیده تعرض به اراضی دولتی و حاشیه نشینی مواجه هستیم.

انتهای پیام




لزوم اعتبارزدایی از اسناد عادی در اسرع وقت

منبع: ایـسنا
? لزوم اعتبارزدایی از اسناد عادی در اسرع وقت