لزوم استفاده از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر در حوزه جوانی جمعیت | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل هلال احمر استان کرمان گفت: بیشترین بحثی که باید امروزه برای آن کار شبانه‌روزی صورت گیرد، جوانی جمعیت است و باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در این بُعد از موضوع اجتماعی به کار برد تا اهمیت فرزندآوری و خروج از تک فرزندی و یا بدون فرزند را […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل هلال احمر استان کرمان گفت: بیشترین بحثی که باید امروزه برای آن کار شبانه‌روزی صورت گیرد، جوانی جمعیت است و باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در این بُعد از موضوع اجتماعی به کار برد تا اهمیت فرزندآوری و خروج از تک فرزندی و یا بدون فرزند را شاهد باشیم.

امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان یک کنش دینی_اجتماعی که ناشی از نوعی احساس مسئولیت‌پذیری در پیوندهای گروهی است، کارکردهای اجتماعی مهمی را ایفا می کند. تحقق سلامت، سعادت و رشد هر جامعه‌ای، منوط به توجه و اهتمام نظارت همگانی از سوی اعضای جامعه است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به برجسته شدن معروفات در این نهاد بین المللی و عام‌المنفعه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی است که در روابط انسانی به منظور اصلاح امور در خانواده و جامعه به کار می‌رود.

وی افزود: امکان ندارد کسی با خشم امر به معروف کند و از آن نتیجه هم بگیرد. بنابراین باید رفتاری صحیح در امر به معروف و نهی از منکر انجام شود و زمان مناسبی نیز برای آن انتخاب شود تا تأثیرگذار باشد.

فلاح بیان کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی و داوطلب‌محور است و خوشبختانه ما در جمعیت هلال احمر استان کرمان بیش از ۳۱ هزار عضو داوطلب داریم که ظرفیت بسیار خوبی در اجرای این فریضه مهم است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شاخص این نهاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: بیشترین بحثی که باید امروزه برای آن کار شبانه‌روزی صورت گیرد، جوانی جمعیت است که بایستی موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در این بُعد از موضوع اجتماعی به کار برد تا اهمیت فرزندآوری و خروج از تک فرزندی و یا بدون فرزند را شاهد باشیم تا کشور در آینده با بحران جمعیت و نیروی انسانی فعال مواجه نشود و به همین دلیل یکی از موضوعات بسیار مهم که توسط هلال احمر در حال پیگیری و اجراست، موضوع جوانی جمعیت است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نشست تخصصی جوانی جمعیت ویژه ۲۵۰ نفر از بانوان پرسنل هلال احمر از سراسر استان کرمان برگزار شد و همچنین در حاشیه این مراسم از پرسنلی که دارای چهار فرزند و یا بیشتر بودند، تجلیل به عمل آمد.

فلاح گفت: به سبب اهمیت نهاد خانواده و براساس ضرورت توجه به کودکان و نوجوانان که دل‌های آماده‌تری برای پذیرش حق و راستی و والایی دارند، لازم است بخش عمده‌ای از تلاش‌های مربوط به تبلیغ، ترویج و احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر، به این گروه مهم اجتماعی اختصاص یابد و برای نهادینه‌سازی حق‌پذیری، گرایش به معروف‌ها و پرهیز از منکر؛ در وجود این قشر عظیم، فعالیت‌های شایسته‌ای صورت پذیرد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی فضای دوستدار کودک یکی از برنامه‌های بسیار مهم جمعیت هلال احمر است که در حوادث و مناسبت‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود که در همین راستا جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در مناسبت‌های مذهبی مختلف به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا با پرپایی فضای دوستدار کودک؛ مخاطبین خود را با بهره‌گیری از قالب‌های متنوع داستان، شعر، نقاشی، بازی و سرگرمی‌ها با موضوع امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (علیه السلام) است، آشنا می‌سازد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنین بیان کرد: تاکنون کارگاه‌های مختلفی با موضوع مهارت‌های زندگی و ازدواج آسان، حجاب و عفاف توسط مبلغان مذهبی و کارشناسان ورزیده و توانا که به شیوه‌های مختلف و با بهره‌وری از سخنان و مطالب خلاقانه و تصویری مانند مثل‌ها، داستان‌ها، حکایت‌ها برای پرسنل و داوطلبان برگزار شده است.

وی افزود: پرسنل هلال احمر در دروه آموزشی ضمن خدمت امر به معروف و نهی از منکر ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی حضور حداکثری داشتند و براساس ارزیابی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان؛ جمعیت هلال احمر رتبه اول را در بین ادارات استان کسب کرده است.

فلاح بیان کرد: بدون تردید، در امر تبلیغ، ترویج و احیاء امر به معروف و نهی از منکر، شناخت مخاطب، برخوردهای مهربانانه و مناسب، کوتاه بودن موضوع مورد توجه، مستند بودن مطالب، عدم توسل به زور و اجبار و خشونت، بیان هنری و خلاقانه، تدبیر مناسب، توجه به عواملی همچون زمان، مکان و در پاره‌ای موارد مناسبت‌ها، تدریجی بودن و در عین حال استمرار موارد تبلیغی به گونه‌ای تاثیرگذار، ضرورتی تام دارد.

انتهای پیام


لزوم استفاده از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر در حوزه جوانی جمعیت

منبع: ایـسنا
? لزوم استفاده از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر در حوزه جوانی جمعیت