لزوم آموزش رشته‌های تخصصی معدن در دانشگاه‌های استان کرمان

کرمان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: با توجه به وجود معادن و صنایع معدنی زیاد در استان کرمان بایستی رشته‌های تخصصی معدنی در دانشگاه‌های استان آموزش داده شود. به گزارش نذیر کرمان، امیر حسن‌زاده صبح یکشنبه در اختتامیه بیست و دومین اجلاس سالانه هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن کشور به میزبانی کرمان، […]



کرمان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: با توجه به وجود معادن و صنایع معدنی زیاد در استان کرمان بایستی رشته‌های تخصصی معدنی در دانشگاه‌های استان آموزش داده شود.

به گزارش نذیر کرمان، امیر حسن‌زاده صبح یکشنبه در اختتامیه بیست و دومین اجلاس سالانه هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن کشور به میزبانی کرمان، اظهار کرد: کشور به وزارتخانه معدن نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه معادن کشور یتیم مانده‌اند، افزود: باید مسائل معدنی کشور دیده شود چرا که معدن می‌تواند در زمینه ارزآوری بسیار مفید باشد.

حسن‌زاده بیان کرد: عناصر بسیار نادر معدنی در استان کرمان باعث شده این استان یک منطقه بسیار مناسب برای معدن‌کاری و صنایع معدنی محسوب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تاکید کرد: با توجه به وجود معادن و صنایع معدنی زیاد در استان کرمان، باید تربیت نیروی انسانی متخصص در دستور کار باشد.

حسن‌زاده یادآور شد: بایستی رشته‌های تخصصی معدنی در دانشگاه‌های استان کرمان آموزش داده شود.

وی همچنین امروز به همراه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان و مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری از یک مجموعه آزمایشگاهی در شهرک صنعتی شماره ۳ کرمان بازدید کردند.

در این بازدید ضمن بررسی روند ساخت و تجهیز این واحد آزمایشگاهی، مسائل و مشکلات آن مورد رسیدگی قرار گرفت.

این واحد کار آزمایش مواد معدنی را انجام داده و با شرکت‌های معدنی و صنعتی استان همکاری دارد.

کد خبر ۶۱۷۲۲۳۱


لزوم آموزش رشته‌های تخصصی معدن در دانشگاه‌های استان کرمان

منبع: مــهر
? لزوم آموزش رشته‌های تخصصی معدن در دانشگاه‌های استان کرمان