لبخند کدوها در حیاط بانوی سیرجانی+عکس

کرمان – فت فتو- بانوی خوش‌ذوق سیرجانی در اقدامی قابل توجه با کاشت انواع کدو در حیاط ۲۰ متری خانه‌اش هم زیبایی خاصی به منزل داده که جنبه گردشگری پیدا کرده و هم زمینه تولید و برداشت محصولاتی که مصارف خوراکی و غیرخوراکی دارند را فراهم آورده است. به گزارش فت فتو زهرا فیروزآبادی که […]

کرمان – فت فتو- بانوی خوش‌ذوق سیرجانی در اقدامی قابل توجه با کاشت انواع کدو در حیاط ۲۰ متری خانه‌اش هم زیبایی خاصی به منزل داده که جنبه گردشگری پیدا کرده و هم زمینه تولید و برداشت محصولاتی که مصارف خوراکی و غیرخوراکی دارند را فراهم آورده است.

به گزارش فت فتو زهرا فیروزآبادی که در شهر سیرجان استان کرمان زندگی می کند در حیاط کوچک خانه اش قریب به ۳۰۰ کیلو انواع کدو را پرورش داده و برداشت می کند.

استفاده از این کدوها در همان میزان برداشت در طبخ غذا، تهیه لیف حمام یا اسکاچ ظرفشویی و نیز تهیه ملزومات هنرمندان صنایع دستی در سیرجان کاربرد دارد.

حیاط خانه این بانوی سیرجانی غیر از آنکه به محلی برای پرورش گیاه و محصولات کشاورزی تبدیل شده از جنبه های گردشگری و زیبایی نیز با کدوتنبل های بزرگ و آویزان در رنگ های مختلف جلوه بسیار زیبایی پیدا کرده و محل بازدید سایر شهروندان نیز شده است.

لبخند کدوها در حیاط بانوی سیرجانی+عکس

فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار فت فتو اظهارداشت: از فضای باغچه ۲۰ متری خانه‌ام که چند درخت انگور هم دارد اقدام به کاشت بوته های کدو از نوع قلیانی، لیفان، کدوتنبل و خوراکی کردم و امسال بیش از ۱۵۰ عدد کدو را پرورش دادم و برداشت می کنم.
وی افزود: در فضای باغچه برای ایجاد فضای رشد کدوها از داربست و شاخه های درخت انگور استفاده کردم تا اینکه امروز حیاط خانه مسکونی مملو از میوه انواع کدو شده و زیبایی خاصی هم به حیاط داده است.

لبخند کدوها در حیاط بانوی سیرجانی+عکس

فیروزآبادی گفت: از کدو تنبل برای پخت غذای کدو و تغذیه استفاده می شود، کدوی لیفان نیز در تهیه لیف حمام و اسکاچ ظرفشویی مصرف می شود و کدوهای قلیانی هم برای هنرمندان در ایجاد طرح های صنایع دستی کاربرد دارد.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




لبخند کدوها در حیاط بانوی سیرجانی+عکس

منبع: ایرنـا
? لبخند کدوها در حیاط بانوی سیرجانی+عکس