قیمت ۸ هزار کالا از اول اردیبهشت تا ۴۰ درصد تعدیل می‌شود

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت:«۵۰ تا ۶۰ هزار قلم کالا به‌زودی به لیست کالاهای مشمول کاهش قیمت اضافه می‌شود که اثرات مثبت آن در سبد خانوار مشهود خواهد بود». عباس تابش افزود:«از ابتدای اردیبهشت ماه سال‌جاری کلیۀ تولیدکنندگان ملزم به درج قیمت […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت:«۵۰ تا ۶۰ هزار قلم کالا به‌زودی به لیست کالاهای مشمول کاهش قیمت اضافه می‌شود که اثرات مثبت آن در سبد خانوار مشهود خواهد بود».

عباس تابش افزود:«از ابتدای اردیبهشت ماه سال‌جاری کلیۀ تولیدکنندگان ملزم به درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند و عملیاتی شدن آن از طریق تمام ذی‌نفعان صورت خواهد گرفت».

به گفتۀ وی،از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قیمت هشت هزار قلم کالای اساسی نسبت به قیمت قبل،۳ تا ۶۱ درصد کاهش می‌یابد که به طور متوسط ۴۰ درصد تعدیل قیمت خواهیم داشت.

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا مرکزی،وی ۲۴ فروردین ماه در جریان بازدید از سه واحد صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد:«بررسی نحوه‌ی درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی کالاهای تولیدی و تنظیم بازار از جمله اهداف بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی است».

معاون وزیر صمت گفت:«کلیۀ تولیدکنندگان،فروشگاه‌های زنجیره‌ای،شرکت‌های پخش و خرده‌فروشان مکلف به اجرای این مهم هستند و بر اجرای مادۀ ۱۵ در فروشگاه‌های عرضۀ کالا نظارت خواهد شد که نتیجۀ آن ثبات قیمت و عدم افزایش قیمت در سال‌جاری خواهد شد. اجرای سیاست شبکۀ تامین و توزیع کالاها در کشور پیگیری خواهد شد تا مردم از کاهش قیمت‌ها و شفافیت در این زمینه بهره‌مند شوند».

وی اضافه کرد:«براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قیمت کالاها با توجه به موضوع افزایش دستمزد و حقوق،حداکثر تا دو درصد نسبت به سال گذشته می‌تواند تغییر کند و موضوع تعدیل قیمت به طور متوسط تا ۴۰ درصد بر کالاهای مشمول اعمال خواهد شد».

تابش تاکید کرد:«فعالیت شبکۀ توزیع کالاهای اساسی نیز تعریف شده و براساس توافق صورت گرفته با اتاق اصناف،ذی‌نفعان،فروشگاه‌ها و خرده‌فروشان،ضرایب در حوزۀ پخش کالا مشخص و ابلاغ شده است».

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت:«قیمت تولید کالاها مشمول ضوابط تعیین و تثبیت قیمت‌ها است و براساس قانون به میزان تخطی از ضوابط،تولیدکنندگان مشمول جریمه و تعزیر شده و با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت». /پ

 




قیمت ۸ هزار کالا از اول اردیبهشت تا ۴۰ درصد تعدیل می‌شود

منبع:خبر کرمان
?
قیمت ۸ هزار کالا از اول اردیبهشت تا ۴۰ درصد تعدیل می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی