قیمت نان ۲۲ تا ۲۵ درصد در استان کرمان افزایش یافت | خبر کرمان

کرمان- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: به استناد مجوز از وزارت کشور، قیمت نان ۲۲ تا ۲۵ درصد در استان کرمان افزایش یافته است. داریوش ماهری در گفتگو با نذیر کرمان در خصوص افزایش قیمت نان در سطح استان کرمان، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ قیمت نان تغییر نکرده بود و […]



کرمان- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: به استناد مجوز از وزارت کشور، قیمت نان ۲۲ تا ۲۵ درصد در استان کرمان افزایش یافته است.

داریوش ماهری در گفتگو با نذیر کرمان در خصوص افزایش قیمت نان در سطح استان کرمان، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ قیمت نان تغییر نکرده بود و صرفاً به نانوایان سوبسید داده می‌شد که این امر کافی نبود.

وی با اشاره به صدور مجوز افزایش قیمت نان از سوی دولت، افزود: بر اساس مصوبات کارگروه گندم، آرد و نان استان کرمان و به استناد مجوز از وزارت کشور، قیمت برخی نان‌ها ۲۲ و بعضی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان یادآور شد: افزایش قیمت نان از هفته گذشته در استان کرمان و نیمی از کشور اعمال شده و در سایر نقاط کشور نیز در حال انجام است.

ماهری سپس گفت: استان کرمان به عنوان نخستین استان در کشور از ششم فروردین ماه اقدام به خرید گندم از کشاورزان در شهرستان قلعه گنج کرد.

خرید بیش از ۲۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمان

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ به میزان ۲۴۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان استان کرمان خریداری شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان بیان کرد: از این میزان ۴۲ هزار تن گندم دوروم و مخصوص تولید ماکارونی و بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم خبازی مخصوص نانوایی است.

ماهری همچنین گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف گندم استان کرمان ۳۵۰ هزار تن در سال است، مابقی نیاز استان از خارج از کشور و سایر استان‌هایی که مازاد داشته باشند، خریداری می‌شود.

وی در ادامه تاکیدکرد: هم اکنون تمام گندم مورد نیاز استان کرمان خریداری شده و در حال حمل به استان است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان بیان کرد: خوشبختانه طبق پیش‌بینی‌ها گندم مورد نیاز تا پایان سال، ذخیره خواهد شد و هیچ مشکلی در زمینه تأمین گندم و آرد در استان کرمان وجود نخواهد داشت.

پرداخت ۹۴ درصد از مطالبات گندم کاران استان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در ادامه، مطالبات گندم کاران استان کرمان را حدود ۴۳۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) اعلام کرد.

ماهری در پایان تاکید کرد: تاکنون ۹۴ درصد از این مطالبات به کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز در هفته آتی پرداخت خواهد شد.

کد خبر ۶۲۰۹۵۲۶


قیمت نان ۲۲ تا ۲۵ درصد در استان کرمان افزایش یافت

منبع: مــهر
? قیمت نان ۲۲ تا ۲۵ درصد در استان کرمان افزایش یافت