قیمت میوه و تره‌بار از میدان تا بازار زیر ذره‌بین بازرسان

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کرمان از آغاز طرح نظارت بر میوه‌فروشان کرمان از ۳۰ خرداد ماه خبر داد و گفت:«کار باید در دو بخش یکی بازدید و نظارت بر میدان میوه‌فروشان و دیگری بازدید از میوه‌فروشان که شامل سه بخشِ بازار شهرداری،میوه‌فروشان قدمگاه و همچنین میوه‌فروشان سطح شهر است،انجام شود». سیدحامد […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کرمان از آغاز طرح نظارت بر میوه‌فروشان کرمان از ۳۰ خرداد ماه خبر داد و گفت:«کار باید در دو بخش یکی بازدید و نظارت بر میدان میوه‌فروشان و دیگری بازدید از میوه‌فروشان که شامل سه بخشِ بازار شهرداری،میوه‌فروشان قدمگاه و همچنین میوه‌فروشان سطح شهر است،انجام شود».

سیدحامد میرحسینی افزود:«وجود اتباع غیرمجاز،عدم وجود ترازوهای دیجیتال و عدم ارائۀ فاکتور فروش از اهم مشکلات میدان میوه و تره‌بار است که طبق اعلام اتحادیه،با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زودی مشکل ترازوهای دیجیتال و ارائۀ فاکتور فروش حل خواهد شد اما در خصوص سایر مسائل بایستی با نظارت جدی آن‌ها را نیز مرتفع کنیم».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان،وی در ستاد تنظیم بازار شهرستان کرمان با محوریت نظارت بر میدان میوه و تره‌بار،بازار میوه و تره‌بار شهرداری و میوه‌فروشان قدمگاه و سطح شهر کرمان،بیان کرد:«بحث نظارت یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های ستاد تنظیم بازار است که باید به جد مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و عملیاتی شود».

میرحسینی با اشاره به طرح بازدید از نانوایی‌های سطح شهر و همچنین بخش‌های تابعۀ شهرستان کرمان،ادامه داد:«این طرح پس از برنامه‌ریزی در جلسۀ ستاد تنظیم بازار شهرستان در بازۀ زمانی ۱۵ روزه عملیاتی شد و از تمامی نانوایی‌های شهرستان بازدید شد و در پایان طرح،بر اساس برآورد تیم کارشناسی،قریب به ۷۰ درصد تخلفات صنفی کاهش پیدا کرد».

وی اضافه کرد:«گزارش این طرح در ستاد تنظیم بازار استان مطرح و مورد توجه مسئولین استانی قرار گرفت و با درخواست ستاد استانی تنظیم بازار قرار شد این طرح در صنف میوه‌فروشان نیز اجرایی شود».

معاون فرماندار کرمان،نمایندگان دستگاه‌های اجرایی طرح در آغاز کار را شامل اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی،اداره کل اتباع استانداری،اماکن،اتباع نیروی انتظامی،اداره کل تعزیرات حکومتی استان،بسیج به نمایندگی از جهاد کشاورزی و فرمانداری کرمان بیان کرد و افزود:«گرچه بحث نظارت بر بازار،متولیان خود را دارد و کار انجام می‌شود اما با شرایط فعلی اقتصادی حاکم بر جامعه یکی از وظایف اصلی ما در ستاد تنظیم بازار،نظارت بر بازار با حضور متولیان کار در راستای مقابله با گران‌فروشی،احتکار و … است ».

میرحسینی ابراز امیدواری کرد پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح نظارت بر نانواییها این طرح نیز با موفقیت انجام و در سایر صنوف نیز عملیاتی شود. /پ

 

 

 




قیمت میوه و تره‌بار از میدان تا بازار زیر ذره‌بین بازرسان

منبع:خبر کرمان
?

قیمت میوه و تره‌بار از میدان تا بازار زیر ذره‌بین بازرسان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی