قوه قضاییه ابزار اقتدار نظام اسلامی است/دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی صدای مخالفان را درآورد

امام جمعه رودبار جنوب گفت: قوه قضاییه به عنوان ابزار اقتدار نظام اسلامی نقش محوری در تامین امنیت عرصه‌های مختلف جامعه است. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آیین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.   نماینده ولی فقیه در استان کرمان: ترس از خداوند، از عوامل […]

امام جمعه رودبار جنوب گفت: قوه قضاییه به عنوان ابزار اقتدار نظام اسلامی نقش محوری در تامین امنیت عرصه‌های مختلف جامعه است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آیین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.
 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان: ترس از خداوند، از عوامل مهم در تربیت انسان است
 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه را این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، گفت: شما نمازگزاران و همچنین خودم را به رعایت تقوا الهی توصیه می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: حضرت علی علیه السلام فرمودند: پرهیز کنید و از خدا بترسید؛ مثل آن کسی که بر نفس خود غلبه کرده است.

خطیب جمعه کرمان گفت: اولین بحث در ترس از خدا؛ یعنی ترس از مقام علمی خداوند؛ چون خداوند همه چیز را می‌داند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ما تحت تسلط کامل علم خداوند متعال هستیم.

وی افزود: امام صادق می‌فرماید: بدانید که خداوند در هر لحظه ما را می‌بیند و صدای ما را می‌شنود و ما در حیطه آن هستیم.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: سه عامل مهم در تربیت انسان؛ ترس از خداوند متعال است.

 وی افزود: اولین مورد ترس از خداوند، ترس از مقام خداوند است؛ یعنی خداوند همه چیز را می‌داند؛ می‌بیند و هیچ چیز از او پوشیده نیست.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل ترس، ترس از حسابرسی روز قیامت است؛ که همه به صورت کامل در محضر خداوند ایستاده‌اند و منتظر حسابرسی هستند.

 وی گفت: سومین مورد، ترس از عدالت خداوند است که بهترین عامل برای تربیت انسان است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: رفتار، اخلاق و کردار افرادی که از خدا می‌ترسند با کسانی که از خدا نمی‌ترسند متفاوت است.
 

امام جمعه رودبار جنوب: بهم ریختگی اردوگاه منافقین نشانه پیروزی بزرگ ایران است

حجت‌الاسلام‌ افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت شهید بهشتی و یارانش، اظهار کرد: قوه قضاییه به عنوان ابزار اقتدار نظام اسلامی نقش محوری در تامین امنیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد.

وی افزود: در اهمیت کار قوه قضاییه همین بس که در روایات وارد شده که اجرای حد برای ملتی از ۴۰ روز بارش باران برکت و خیرش بیشتر است زیرا سرسبزی و فراوانی روزی، در صورتی مطلوب است که همراه با امنیت باشد اگر امنیت و عدالت وجود نداشته باشد نعمت ارزش ندارد.

خطیب جمعه رودبار جنوب به انتظارات رهبر معظم انقلاب از قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: سلامت، کارآمدی، مبارزه جدی با فساد
من مکرر گفتم آن روزی می‌توان درباره قوه قضاییه نفس راحتی کشید که این حالت در جامعه پیش آید هر کس در هر جایی از کشور مورد ستم کوچک و بزرگی از هر نوع قرار گرفت در دل او چراغ امیدی باشد که سراغ قوه قضاییه خواهد رفت و بدون هیچ گونه درنگ و کندی در کار حق خود را خواهد گرفت.

این مقام مسئول به بیان ویژگی‌های شهید بهشتی پرداخت و افزود: بصیرت، ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، نظم و انضباط، درایت، قانون‌گرایی است و فعالیت‌های این شهید بزرگوار الگوی شایسته‌ای برای دستگاه قضا است.

حجت‌الاسلام افشارمنش به درهم ریخته شدن اردوگاه منافقین در آلبانی اشاره کرد و افزود: روز سی‌ام خرداد ماه ۱۴۰۲ اردوگاه اشرف سه شاهد حمله پلیس آلبانی به لانه شیاطین منافق بود، در سالروز حمله مسلحانه منافقین بر علیه نظام اسلامی در سال ۶۰ بودیم.

وی با بیان اينکه درس‌های این اتفاق محصول قدرت بازدارندگی بالای نظام اسلامی و توان نظام در غلبه بر تهدید‌ها است، گفت: این اتفاق بیانگر پیروزی بزرگ ایران در عرصه دیپلماسی است و پیامی برای برخی عناصر پیمان بریده با سوابق انقلابی که این روزها در صدد مخالفت با آرمان‌های امام انقلاب بر آمدند و حاصل دل بستن به وعده‌های شیطان عاقبتی جز این ندارد.

خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: حذف دلار از مبادلات جهانی به یکی از مهم‌ترین اتفاقات تبدیل شده است، وزیر خزانه‌داری آمریکا اخیراً اذعان کرد تحریم‌های آمریکا علیه برخی کشورها آن‌ها را به سمت ابزارهای پرداخت جایگزین به جای دلار سوق داده است، به گفته تحلیل‌گران، سلطه دلار بر مبادلات مالی دنیا یکی از مهم‌ترین دلایل قدرت اقتصادی آمریکا بعد از فروپاشی شورا بود اما با پدیدار شدن نشانه‌هایی از فروپاشی نظام تک قطبی به محوریت آمریکا جهان به سمت نظام چند قطبی پیش می‌رود.

وی به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: مواد مخدر بلای خانمان‌سوزی است که جنس، سن و سال نمی‌شناسد و در کمین خانه‌ها است، نسل بشر در معرض تهدیدات جدی است و هر روز ابعاد جدید از آن ارائه می‌شود و امروزه تحت عنوان بازاریابی گل وارد شدند لذا خانواده‌ها باید مراقبت کنند.
 

امام جمعه عنبرآباد: سرنوشت ذلت‌بار منافقین در آلبانی، آیینه‌ای از درس‌هاست

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه مباحث عوامل تحکیم خانواده، وجود محبت و مودت را عامل تحکیم خانواده دانست و گفت: بر اساس تعالیم قرآن کریم، رابطه زن و مرد باید بر اساس مودت و رحمت باشد، چون عامل بقاء و دوام و آرامش در زندگی مشترک است.

وی افزود: طبق آیه شریفه قرآن، مودت و رحمت هدیه خداوند به عروس و داماد است و هدف از ازدواج فقط ارضاء نیاز جنسی نیست، بلکه هدف از ازدواج رسیدن به یک آرامش جسمی و روانی است؛ بنابراین همسران باید عامل آرامش يکديگر باشند نه مایه تشنج و اضطراب.

امام جمعه عنبرآباد اظهار محبت و علاقه به یکدیگر را از تاکیدات اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و گفت: وجود محبت و علاقه نسبت به زن، فرزند و اموال در نهاد هر انسانی نهفته است، اما آن چیزی که باید مدیریت شود این است که نباید گذاشت این علاقه ذاتی از اعتدال خارج شود، لذا قرآن هشدار می‌‌دهد که نباید دلبستگی‌های شما به زن و فرزند و اموال شما را از یاد خدا غافل کند.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به دهه اول ماه ذی‌الحجه گفت: بهترین ساعات و لحظات برای بهره‌وری بیشتر از عمر در دهه اول ذی‌الحجه می باشد.

وی با تسلیت پیشاپیش شهادت امام باقر (علیه‌السلام) گرامیداشت روز عرفه و تبریک عید قربان ابراز کرد: روز عرفه روز عبادت و نیایش به درگاه خداوند متعال است. روز عرفه روز بارش رحمت و مغفرت و عفو عمومی است و این سرمایه معنوی حاصل از سوز و گداز‌های حضرت امام حسین علیه‌السلام است.
 
وی با اشاره به هفته قوه‌قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ یار باوفایش گفت: در وصف شهید بهشتی همین جمله امام بس باشد که فرمودند: بهشتی یک ملت بود، ما این گنجینه‌های ارزشمند مثل شهید بهشتی را هنوز آن‌گونه که باید بشناسیم نشناختیم، باید بشناسیم و بشناسانیم خصوصاً به نسل جوان جامعه، شهید بهشتی یکی از ارکان پیروزی نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام حمید بامری سرنوشت ذلت‌بار منافقین در آلبانی را آیینه‌ای از درس‌ها و عبرت‌ها دانست و افزود: این اتفاق محصول قدرت بازدارندگی بالای نظام جمهوری اسلامی و توان نظام در غلبه بر تهدید‌ها است بازدارندگی که پس از غلبه ملت ایران در بزرگ‌ترین جنگ ترکیبی جهانی در پاییز گذشته خود را نشان داد و جهان را با اقتدار بی‌مانند ایران انقلابی روبرو کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی‌های بزرگ ایران در میدان و عرصه دیپلماسی مرهون بصیرت الهی، مردم صبور و شکور ایران، هدایت‌های امام جامعه اسلامی، هماهنگی قوای سه‌گانه و اقتدار بی‌نظیر نیروهای مسلح است.

حجت‌الاسلام بامری عنوان کرد: امروز اوضاع آشفته ساده اندیشان متوهمی که با قیافه اپوزیسیون در داخل و خارج تصور می‌کردند کار نظام تمام شده است و تشکیل ائتلاف دادند تا جایی که حتی دو ماه هم نتوانستند با هم کنار بیایند و به جان هم افتادند و طشت رسوایی آنها یکی پس از دیگری از بام افتاد و آیینه عبرت شدند.
 
وی گفت: کسانی که این روزها در صدد مخالفت با آرمان‌های امام و انقلاب برآمدند به اینها باید بگوییم عبرت بگیرید، شما در اول جاده هستید و ایستگاه پایانی‌اش را این روزها در آلبانی در اردوگاه منافقین مشاهده کنید؛ به این‌ها می‌گوییم به یاد بیاورید سخن و کلام و وصیت جاودانه حاج‌قاسم عزیز را که فرمود: والله قسم هرکس به سوی این نظام تیری انداخت آواره شد.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد یک مسئله و معضل اجتماعی است. مواد مخدر منشاء وقوع بسیاری از جرایم اجتماعی از جمله قتل‌ها، تجاوزها، سرقت‌ها، طلاق‌ها، ناامنی‌ها و شرارت‌ها است که هیچ وقت متاسفانه ریشه‌کن نخواهد شد اما قطعاً با تدبیر، با اندیشه و تلاش، مقابله و برنامه‌ریزی می‌توان آن را کنترل کرد.
 
وی افزود: معضل اعتیاد به مواد مخدر آن بلای خانمان‌سوزی است که قدرت اندیشه، نوآوری، کار، تلاش و سازندگی در انسان‌ها را مخصوصاً در نسل جوان جامعه را از بین می‌برد و بنیان خانوادگی و اعتقاد دینی جوانان را نابود می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد در پایان با گرامیداشت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از همراهی همه ارکان‌های دینی در جهت هدایت و تبیین گام برمی‌دارند در زمانی که تمام تشکیلات استکبار برای ایجاد تباهی و گمراهی و کم فروغ نشان دادن دین کار می‌کنند تشکر می‌کنم.
 

امام جمعه رفسنجان: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی صدای مخالفان را درآورد

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ از یاران باوفایش اظهار کرد: از دستگاه قضا برای حل و فصل دعاوی مردم، اقدامات پیشگیرانه برای وقوع جرم و ایجاد شوراهای حل اختلاف توسط معتمدان قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: اجرای عدالت و احقاق حق وظیفه ذاتی قوه قضاییه است، سرعت بخشیدن در حل دعاوی ضرورت دارد.

عسکری خاطرنشان کرد: سد محکمی برای افرادی که می‌خواهند با سواستفاده از موقعیت خود جلوی احقاق حق را بگیرند باید ایجاد شود، هیچ‌کس نباید امید به بی‌عدالتی داشته باشد.

امام جمعه رفسنجان گفت: اتباع در شهر رفسنجان حرمت اهل‌بیت‌علیهم‌السلام را پاس بدارند، مشاهده شد که در سالروز شهادت امام جواد جشن گرفتند، این بی‌حرمتی است.

وی خاطر نشان کرد: مسائل مذهبی و معتقدات مردم را پاس بدارید، از ریش سفیدان اتباع این مهم را به عنوان یک مطالبه جدی خواستاریم و گرنه صبر مردم حدی دارد.

عسکری در پایان بیان کرد: دیپلماسی فعال خارجی جمهوری اسلامی صدای مخالفان را درآورد، بر اساس حمکت، عزت و مصلحت اقدام می‌شود و نتایج آن دیده می‌شود.
 

امام جمعه بم: شهید بهشتی الگویی برای مسئولین و مردم است

حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بم با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ از یاران باوفایش اظهار کرد: با رعایت قانون و اخلاق مشکلات را به مسئولین مربوطه انتقال دهید و آنها وظیفه دارند پیگیری کنند.

امام جمعه شهرستان بم افزود: شهید بهشتی مرد بزرگ و شخصیتی تاریخی بود، ایشان را می‌توان، الگویی برای مسئولین و مردم جامعه معرفی کرد.

وی صرفه جویی و مصرف بهینه برق بسیار اهمیت دارد و همه ما باید در صرفه جویی برق تلاش کنیم.

امام جمعه بم گفت: من از همه شما جوانان و نوجوانان عزیز گلایه دارم شما مطالبه‌گر نیستید، فقط منتظر مطالبه امام جمعه هستید من هیچ وقت دنبال منافع شخصی نیستم، چرا فقط از من مطالبه می‌کنید من فقط واسطه هستم، من تا جایی بتوانم پیگیری می‌کنم.
 

امام جمعه بافت: کسانی که می‌گفتند کار نظام تمام است در نظر مردم رسوا شدند

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده خطیب نمازجمعه شهرستان بافت ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: اولین رویدادهای این هفته حمله پلیس آلبانی به اردوگاه منافقین بود، این اقدام همزمان با آغاز گام حمله مسلحانه منافقین علیه ملت ایران بود که باعث شد بیش از ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساند و این رویداد درس عبرتی برای دشمنان انقلاب و ایران خواهد بود.

محمد محمدزاده در ادامه افزود: این اتفاق نشانه‌ای از قدرت بازدارندگی نظام اسلامی است و اقتدار برای غلبه به تهدیدات دشمنان نظام است، این نشان قدرت بی‌مانند مردم در برابر جنگ ترکیبی است.

وی عنوان کرد: نکته دیگر وضعیت ساده‌اندیشانی است که می‌گفتند کار نظام تمام و براندازی انجام می‌شود؛ اما ائتلاف آن‌ها دوام نداشت و بین آن اختلاف ایجاد شد و در نظر مردم رسوا شدند.

خطیب نمازجمعه شهرستان بافت در پایان اشاره ضمن اشاره به اهمیت خانواده خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های دشمن فروپاشی اجتماعی است و یکی از مواردی که هدف قرار داده بنیان خانواده است و همه برنامه‌های اخیر مثل حجاب و… برای نابودی بنیان خانواده است.
 

امام جمعه جیرفت: اصناف در صف اول انقلابیون قرار دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن توصیه به عدم اسراف و رعایت تقوای الهی گفت: ثمره زندگی و حیات انسان، فرزند است؛ فلسفه و هدف تشکیل خانواده، فرزندآوری است که باعث بقای نسل می‌شود و فرزندآوری و شیردادن، رمز سلامتی مادران است.

امام جمعه جیرفت در مورد اسراف نعمت‌های الهی، افزود: در استفاده از نعمت‌های الهی مانند نان، آب، برنج و برق اسراف نکنید زیرا اسراف جزو گناهان کبیره بوده و عامل فشار قبر است.

خطیب نمازجمعه جیرفت ضمن اشاره به نقش مهم اصناف در انقلاب اسلامی، بیان کرد: اصناف در صف اول انقلابیون قرار دارند و قاطبه اصناف مومن و انقلابی هستند و انتظار است اتاق اصناف از علی عسکری که اعلامیه‌های امام راحل را در دوران پهلوی، تایپ و توزیع می‌کرده، تقدیر کند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی، عنوان کرد: صدا و سیما و هنرمندان باید نقش شهید بهشتی را در قالب هنر برای نسل جوان تبلیغ کنند و شهید بهشتی، نقش بی‌بدیلی در نوشتن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشته است.

حجت‌الاسلام تارم با اشاره به جنایت‌های منافقین، اظهار کرد: مقام معظم رهبری طاب به اروپایی‌ها فرمودند «فکر نکنید منافقین فقط به ما خیانت کردند، بلکه مطمئن باشید به شما هم خیانت می‌کنند» و اکنون غرب و آلبانی به عدم اعتماد به منافقین پی بردند.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای خبر/م




قوه قضاییه ابزار اقتدار نظام اسلامی است/دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی صدای مخالفان را درآورد

منبع:آرمـان
? قوه قضاییه ابزار اقتدار نظام اسلامی است/دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی صدای مخالفان را درآورد