قول مساعد وزیر کار برای بازنشستگی کارگران معادن/ وعده مشروط برای ممنوعیت واردات زغال

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان کوهبنان با بیان اینکه تولید کارخانجات به ظرفیت اسمی نرسیده است، اظهار داشت: این یکی از مشکلات است و وقتی ظرفیت تولید یک کارخانه به یک سوم برسد دیگر دخل و خرج آن با هم […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان کوهبنان با بیان اینکه تولید کارخانجات به ظرفیت اسمی نرسیده است، اظهار داشت: این یکی از مشکلات است و وقتی ظرفیت تولید یک کارخانه به یک سوم برسد دیگر دخل و خرج آن با هم نمی‌خواند و باید ریشه‌یابی شود.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار مدیریتی در حوزه معادن، فرسودگی ماشین آلات و کم‌انگیزگی کارگران از علل کاهش ظرفیت تولید برخی از کارخانجات است، گفت: مشکلات این کارخانجات باید در کوتاه مدت حل شود و حتماً حل خواهد شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات مجموعه زغال‌سنگ چند کار می‌توان انجام داد، افزود: از جمله این راهکارها می‌توان به سرمایه‌گذاری صندوق فولاد در این حوزه، گرفتن شریک توسط بخش خصوصی شریک و واگذاری آن به بخش درون سازمانی یا بخش خصوصی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ضریب ۱٫۵ برای کسانی‌که زودتر از موعود از کار افتاده یا فوت می‌کنند اعمال شود، گفت: برای تخصیص ۴ درصد حقوق به افرادی که برای آنها اعمال نشده است باید فرایند قانونی طی شود زیرا همه منابع صندوق بازنشستگی دولتی نیستند و بخش زیادی از آن مردمی است.

مرتضوی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی از طریق مجاری قانونی نسبت به مطالبات کارگران اقدام کند، بیان کرد: با سرمایه گذاری باید کارخانجات را از این وضعیت نجات دهیم.

وی با بیان اینکه ایده بازنشستگی کارگرانی که بیش از ۱۵ سال سابقه دارند، خوب است، افزود: برای این مهم به منابع نزدیک به ۲ هزار همت نیاز داریم تا کسورات آن تامین شود؛ قول مساعد می‌دهیم که این موضوع را پیگیری کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در بحث مشکلات درمانی کارگران، سازمان تامین اجتماعی موظف به پرداخت هزینه‌های درمان آنها است و سالانه بالغ بر ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان از منابع تامین اجتماعی به بیمه تکمیلی تخصیص پیدا می‌کند، گفت: کارگران باید هر شش ماه و یا هر یک سال یکبار مورد آزمایشات متنوع پزشکی قرار گیرند.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری معادن، گفت: اختیار همه معادن متروکه که در حوزه اختیار این وزارتخانه هستند، را به استاندار و مسئولین استان تفویض می کنیم تا گردشگری معادن در این خطه راه‌اندازی شود.

مرتضوی درباره محدودیت واردات زغال نیز گفت: اگر مدیران معادن دولتی و بخش خصوصی قول دهند زغال مورد نیاز با عیار مناسب کشور را تامین کنند، دولت حتماً پیگیری لازم برای ممنوعیت واردات خواهد کرد و بنده معتقدم که بخش اعظم زغال مورد نیاز کشور را می‌توانند تامین کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بانک‌ها مکلف هستند منابع تبصره ۱۶ را پرداخت کنند، ادامه داد: وضعیت اشتغال استان کرمان بهتر از سایر استان‌های کشور است.

انتهای پیام/۵۱۱/




قول مساعد وزیر کار برای بازنشستگی کارگران معادن/ وعده مشروط برای ممنوعیت واردات زغال

منبع: تسنــیم
? قول مساعد وزیر کار برای بازنشستگی کارگران معادن/ وعده مشروط برای ممنوعیت واردات زغال