قطع ساعتی آب با اعلام قبلی در حال بررسی است

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:طی هفته‌های اخیر،مناطق گوناگونی از استان از جمله شهر کرمان با افت شدید یا قطع ناگهانی آب مواجه هستند که در شهر کرمان این وضعیت گاهی تا یک ‌شبانه‌روز هم طول می‌کشد آن هم در شرایطی که هوا نیز بسیار گرم شده است. استاندار کرمان امروز شنبه اعلام کرد که اگر […]

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:طی هفته‌های اخیر،مناطق گوناگونی از استان از جمله شهر کرمان با افت شدید یا قطع ناگهانی آب مواجه هستند که در شهر کرمان این وضعیت گاهی تا یک ‌شبانه‌روز هم طول می‌کشد آن هم در شرایطی که هوا نیز بسیار گرم شده است.

استاندار کرمان امروز شنبه اعلام کرد که اگر شرایط به همین منوال پیش برود،احتمالا،با اعلام قبلی،طی ساعاتی آب را قطع کنند.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه موضوع در حال بررسی است،اظهار کرد:«احتمالا تا امروز عصر (شنبه سوم تیرماه) آبفا تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد».

وی سپس به برخی از چالش‌های حوزۀ آبرسانی اشاره کرد و گفت:«در منابع و شبکه‌های توزیع محدودیت داریم و مدیریت مصرف هم نداریم. عمق چاه‌های آب بسیار پایین رفته و به دلیل خشکسالی،آبدهی چاه‌ها کم شده است. فرسودگی شبکه نیز با وجود اصلاحاتی که سالانه می‌شود بالاست و هدررفت زیادی در شبکۀ توزیع وجود دارد».

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف نداریم و در برخی شهرها با آب شرب کشاورزی انجام می‌دهند،افزود:«در یکی از شهرهای استان اوج مصرف ۸۳۰ لیتر بر ثانیه بوده اما چند شب پیش ساعت ۳ صبح مصرف را اندازه‌گیری کردند که ۸۰۰ لیتر بر ثانیه بوده است. همۀ کولرها به دلیل گرمای بیش از حد روشن است و منابع موجود،پاسخگو نیست».

وی تاکید کرد:«قرار شد امروز بررسی انجام شود و احتمالا تا عصر امروز اعلام می‌کنند که اگر شرایط به همین منوال پیش برود،مجبور هستند ساعاتی آب را با اعلام قبلی و برنامه‌ریزی و به صورت برنامه‌ای قطع کنند تا مخازن پایدار شود».

فداکار همچنین بیان کرد:«شهر کرمان حداکثر یک میلیون نفر جمعیت دارد و حدود ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب در شبکه شهر توزیع می‌شود اما باز هم جوابگو نیست. بخشی از آن به این دلیل است که چند روزی،شدت گرما بالا بوده و کولرها شب و روز روشن است».

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان،وی شنبه سوم تیرماه در جلسۀ شورای راهبردی توسعه استان کرمان ادامه داد:«سرانۀ مصرف آب در کشور خیلی بالاست. میانگین مصرف در دنیا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است. کشور ما بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ و در برخی شهرهای بزرگ ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است».

وی با تاکید بر اینکه سرانۀ مصرف ما رقم بسیار بزرگی است،اظهار کرد:«باید سرانۀ مصرف را کنترل کنیم».

استاندار کرمان اظهار کرد:«دستگاه‌های اداری هم خیلی رعایت کنند. قرار شد برخی محدودیت‌ها اعمال شود تا کمتر به منابع مصرف فشار بیاید».

وی تاکید کرد:«مردم و دستگاه‌های اجرایی به طور خاص به مدیریت مصرف کمک کنند».

استاندار کرمان اضافه کرد:«میانگین مصرف در دستگاه‌های اداری کنترل شود. یک ساعت زودتر کولرهای آبی و دستگاه‌های سرمایشی خاموش شود تا مردم گرفتار نشوند». / الف

 




قطع ساعتی آب با اعلام قبلی در حال بررسی است

منبع:خبر کرمان
?

قطع ساعتی آب با اعلام قبلی در حال بررسی است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی