قریب به ۱۴ هزار رقبه فاقد سند در استان کرمان وجود دارد

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: قریب به ۱۴ هزار رقبه فاقد سند در استان کرمان وجود دارد که ضرورت دارد به قید فوریت تعیین تکلیف و حدنگاری شود و این امر در گرو تدوین برنامه عملیاتی مشترک و رصد و پایش مستمر این نقشه راه است. سیدمهدی هاشمی امروز ۳۰ […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: قریب به ۱۴ هزار رقبه فاقد سند در استان کرمان وجود دارد که ضرورت دارد به قید فوریت تعیین تکلیف و حدنگاری شود و این امر در گرو تدوین برنامه عملیاتی مشترک و رصد و پایش مستمر این نقشه راه است.

سیدمهدی هاشمی امروز ۳۰ آبان‌ماه در همایش استانی بررسی وضعیت تثبیت مالکیت موقوفات استان کرمان ضمن تبریک هفته بسیج بیان کرد: تثبیت مالکیت به بقای عین موقوفه منجر می‌شود که این امر، مهم‌ترین نیت واقفین است.

وی افزود: با عنایت به نقش ویژه صدور اسناد حدنگار در حفظ و حراست از موقوفات، صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک وقفی یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل است.

هاشمی با بیان اینکه وقف مورد تاکید ویژه دین مبین اسلام است، اظهار کرد: قانون ثبت به تثبیت موقوفات نگاه ویژه‌ای دارد و اقدامات قابل توجهی در زمینه حدنگاری موقوفات استان کرمان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: قریب به ۱۴ هزار رقبه فاقد سند در استان کرمان وجود دارد که ضرورت دارد به قید فوریت تعیین تکلیف و حدنگاری شود و این امر در گرو تدوین برنامه عملیاتی مشترک و رصد و پایش مستمر این نقشه راه است.

مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان با اشاره به اهمیت صدور اسناد رسمی مالکیت، بر ضرورت تسریع در امر حدنگاری اراضی و املاک وقفی تاکید کرد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام علی جلالی مدیر کل اوقاف استان کرمان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات جهادی مجموعه ثبت استان کرمان در خصوص اتمام حدنگاری موقوفات تا پایان سال آینده ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام




قریب به ۱۴ هزار رقبه فاقد سند در استان کرمان وجود دارد

منبع: ایـسنا
? قریب به ۱۴ هزار رقبه فاقد سند در استان کرمان وجود دارد