قرآن چراغ راهنمایی مسیر زندگی

مبینا خالداری نقش قرآن را همانند چراغ راهنمایی در زندگی خود دانست و گفت: هرگاه چراغ قرمز آن را دیده، ایست کرده، با چراغ سبزش با آرامش به راه خود ادامه داده و چراغ زرد آن نیز هشدار‌ها و احتیاط‌ها را برایش داشته است. مبینا خالداری دانش آموز موفق بسیجی پایه دوازدهم مدرسه الزهرا شهرستان […]


مبینا خالداری نقش قرآن را همانند چراغ راهنمایی در زندگی خود دانست و گفت: هرگاه چراغ قرمز آن را دیده، ایست کرده، با چراغ سبزش با آرامش به راه خود ادامه داده و چراغ زرد آن نیز هشدار‌ها و احتیاط‌ها را برایش داشته است.

مبینا خالداری دانش آموز موفق بسیجی پایه دوازدهم مدرسه الزهرا شهرستان کوهبنان است که درمقطع اول متوسطه مقام اول استان را در رشته تفسیر قرآن کریم و در مقطع متوسطه دوم نیز علاوه بر کسب مقام اول استان در مسابقات قرآن رشته تفسیر، در مرحله کشوری نیز مقام اول کشوری را کسب کرد وعلاقه و پشتکار این دانش آموز در کسب دانش تفسیرِ قرآن تمامی ندارد.

وی در گفتگو با نذیر کرمانکرمان گفت: که همواره نقش قرآن برای وی همانند چراغ راهنمایی بوده است که سر چهارراه زندگیش بوده است هر کجا که چراغ قرمز آن را دیده است، ایست کرده و هرگاه چراغ سبز آن را دیده است با آرامش به راه خود ادامه داده است، چراغ زرد آن نیز هشدار‌ها و احتیاط‌ها را برایش داشته است و با داستان‌های قرآنی اوقات خود را گذرانده است.

وی با اشاره به اینکه فهم قرآن با زندگیم عجین شده و از خوانش آن لذت می‌برم، افزود: قرآن رسالت هدایت و تربیت بشریت را دارد، اما اگر بتوانی لفظ آن را فهم کنی می‌توانی به آن عمل کنی.

خالداری هم سن و سال‌های خود را به فهم و درک قرآن توصیه کرد و گفت: سعی دارد اوقات فراغتش را به مطالعه تفاسیر مختلف قرآن بپردازد. این مطالعه به او آرامش می‌دهد همانطور که خداوند می‌فرماید الا به ذکر الله تطمئن القلوب.

وی در پایان از مربی پرورشی مدرسه و دو استادش آقای یوسف‌زاده و خانم قاضی‌زاده که برای رشد او در مسیر قرآنی تلاش کرده اند تشکر کرد و پدر و مادر خود را برای پا گذاشتن در این مسیر اصلی‌ترین مشوق و حامیان خود دانست.

لازم به ذکر است مبینا خالداری هم اکنون در مرحله کشوری خود را برای شرکت در مسابقات قرآنی رشته گفتمان مهدویت آماده می‌کند.


قرآن چراغ راهنمایی مسیر زندگی

منبع: خــبرگزاری بســیج
? قرآن چراغ راهنمایی مسیر زندگی