قدیمی‌ترین هتل تاریخی انزلی به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش نذیر کرمان از گیلان ؛ ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: گراند هتل انزلی که قدیمی‌ترین هتل تاریخی انزلی است، جهت ساماندهی، مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذار شد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: این هتل، یکی از بناهای میراثی و مهم شهر انزلی است که در ابتدای […]



به گزارش نذیر کرمان از گیلان ؛ ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: گراند هتل انزلی که قدیمی‌ترین هتل تاریخی انزلی است، جهت ساماندهی، مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: این هتل، یکی از بناهای میراثی و مهم شهر انزلی است که در ابتدای پل غازیان، میدان گمرک، روبروی اداره شیلات قرار دارد و قدیمی‌ترین هتل به سبک معماری اروپایی انزلی است که در اواخر دوره قاجار ساخته شد. بنابر مستندات موجود، سازنده و مالک این بنا، «موسیو دیمیتری کِلتزِک»، مهندس یونانی تبار مقیم انزلی بود و بنابر کتیبه موجود در بنا، این هتل در سال ۱۹۱۷ ساخته شده است.

او تصریح کرد: پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ این هتل به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مصادره شد و هم‌اکنون نیز مالکیت این هتل ستاد اجرایی فرمان امام است که با پیگیری‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و دادستان شهرستان انزلی، جهت احیا و مرمت و تبدیل به هتل گراند، به بخش خصوصی واگذار شده است.

جهانی بیان کرد: بنابر وظیفه ذاتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، ساماندهی و احیا بناهای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی جز اولویت‌های این اداره‌کل است، از این رو مرمت و بازسازی این هتل تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/


قدیمی‌ترین هتل تاریخی انزلی به بخش خصوصی واگذار شد

منبع: بــرنا
? قدیمی‌ترین هتل تاریخی انزلی به بخش خصوصی واگذار شد