قدیمی‌ترین نانوایی کوهبنان ثبت ملی شد

رئیس میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کوهبنان از آغاز مستندسازی برای ثبت در فهرست آثار ملی این شهرستان خبر داد. به گزارش گروه شهرستان‌ها پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مهدی احمدی در خصوص ثبت قدیمی‌ترین نانوایی کوهبنان گفت: نانوایی احمد قطبی معروف به نانوایی شیخ احمد با قدمتی نزدیک به صد سال با بهره‌گیری […]



رئیس میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کوهبنان از آغاز مستندسازی برای ثبت در فهرست آثار ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه شهرستان‌ها پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مهدی احمدی در خصوص ثبت قدیمی‌ترین نانوایی کوهبنان گفت: نانوایی احمد قطبی معروف به نانوایی شیخ احمد با قدمتی نزدیک به صد سال با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسی و نظرات ارائه شده به‌عنوان قدیمی‌ترین نانوایی در استان کرمان معرفی شده‌ است.

 
رئیس میراث‌ فرهنگی کوهبنان افزود: کار مستندسازی این اثر توسط کارشناسان اداره‌کل استان به پایان رسیده و در حال آماده‌سازی پرونده برای ارائه به شورای ملی ثبت است.
 
وی در ادامه بیان کرد: ثبت آثار در فهرست ملی بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است که در کنار کمک به حفاظت و صیانت از اثر منجر به جذب گردشگر در مسیر توسعه صنعت گردشگری شهرستان است.
 
احمدی خاطرنشان کرد: این نانوایی به همراه مالک به‌عنوان پیشکسوت نانوایی استان برای ثبت در فهرست ملی آثار ملموس و ناملموس کشور مستندسازی شده و با تمهیدات اندیشیده شده مرمت، احیا و فعال شدن آن در دستور کار قرار دارد.
 
منبع: فارس

انتهای خبر/ کوهبنانی


قدیمی‌ترین نانوایی کوهبنان ثبت ملی شد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? قدیمی‌ترین نانوایی کوهبنان ثبت ملی شد