قانون‌شکنی سازمان برنامه‌ و بودجه در پرداخت اعتبارات جرایم رانندگی

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مشاور وزیر راه در امور زیربنایی با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در پرداخت اعتبارات تعریف شده برای کاهش تصادفات گفت:«طبق قانون،۶٠ درصد اعتبارات حاصل از جرایم رانندگی باید برای ایمنی جاده‌ها هزینه شود اما سازمان برنامه و بودجه این اعتبارات را تخصیص نمی‌دهد و از این رو […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مشاور وزیر راه در امور زیربنایی با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در پرداخت اعتبارات تعریف شده برای کاهش تصادفات گفت:«طبق قانون،۶٠ درصد اعتبارات حاصل از جرایم رانندگی باید برای ایمنی جاده‌ها هزینه شود اما سازمان برنامه و بودجه این اعتبارات را تخصیص نمی‌دهد و از این رو شکایتی را به کمیسیون اصل ٩٠ ارائه کرده‌ایم».

حسین میرشفیع افزود:«میزان اعتبارات حاصل از جرایم رانندگی در سال ١۴٠٠ حدود ۵ هزار میلیارد تومان بود که سازمان برنامه و بودجه تنها ٢٠٠ میلیارد آن را به وزارت راه و شهرسازی پرداخت کرد که این به طور واضح و مشخص قانون‌شکنی بزرگ محسوب می‌شود».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایلنا،وی ۲۳ مهرماه دربارۀ اهمیت ایمن‌سازی جاده‌های کشور برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات،اظهار کرد:«یکی از موضوعات موثر در کاهش تصادفات،ارتقای ایمنی شبکۀ جاده‌ای کشور است و در این راستا برای تعیین نقاط حادثه‌خیز در کمیسیون ایمنی راه‌ها فرمولی برای تعیین نقاط حادثه‌خیز تعریف شده ‌که برای شناسایی این نقاط به آمارهای دقیق سه سالۀ تصادفات در یک فاصلۀ مسافتی مشخص نیاز داریم».

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه و زیربنایی ادامه داد:«از آنجایی که پلیس کروکی‌های تصادفات را تهیه می‌کند دسترسی به آمار دقیق تصادفات و موقعیت جغرافیای آن دارد اما در حال حاضر یکی از مشکلات این است که پلیس اطلاعات دقیق تصادفات در طول سه سال و موقعیت جغرافیایی آن‌ها را در این مدت ندارد که به وزارت راه و شهرسازی ارائه دهد. اخیرا انجمن خیرین راه‌سازی برای تهیۀ این اطلاعات ‌ اعلام آمادگی کرده‌اند اما پلیس هم به صورت هوشمند در حال تهیۀ این اطلاعات است».

وی گفت:«در حال حاضر با پلیس برای شناسایی ۶٠٠ نقطۀ حادثه‌خیز در شبکۀ جاده‌ای کشور به توافق رسیده‌ایم اما باید توجه داشته باشیم که نوع تصادفات تغییر کرده و از آنجایی که علت عمدۀ تصادفات خواب‌آلودگی و خستگی است،این نوع تصادفات در هر نقطه‌ای می‌توانند رخ دهند بنابراین نمی‌توان نقطۀ مشخصی برای این نوع تصادفات مشخص کرد از این رو در کنار کاهش و حذف نقطۀ حادثه‌خیز باید برای ارتقای فرهنگ‌سازی ترافیک هزینه کرد».

میرشفیع با اشاره به اهمیت آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز افزود:«یکی از موضوعات مهم،آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز است چراکه برخی از تصادفات به دلیل دیده نشدن رخ می‌دهند و همین آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز عامل موثر در کاهش تصادفات محسوب می‌شود».

وی تاکید کرد:«طبق برنامه و اسناد بالادستی باید سالانه ١٠ درصد از میزان تصادفات کاهش پیدا کند که این هدف محقق نشده‌ است». /پ




قانون‌شکنی سازمان برنامه‌ و بودجه در پرداخت اعتبارات جرایم رانندگی

منبع:خبر کرمان
?

قانون‌شکنی سازمان برنامه‌ و بودجه در پرداخت اعتبارات جرایم رانندگی

:اخبار استان کرمان – اقتصادی