قاسمیوین پای کار آمدند

کرمان- مردم صبور ونجیب استان کرمان همواره به عهد خود نسبت به پاسداری از خون شهدا و ولایتمداری وفا کرده اند و امروز هم شاهدان درحال ثبت روایت عاشقی مردم دیار کریمان در تاریخ ۱۵ تیر۱۴۰۳ هستند. نذیر کرمان، گروه استان‌ها؛ امروز جمعه ۱۵ تیرماه و به فاصله یک هفته از حضور متعهدان به عهد، […]



کرمان- مردم صبور ونجیب استان کرمان همواره به عهد خود نسبت به پاسداری از خون شهدا و ولایتمداری وفا کرده اند و امروز هم شاهدان درحال ثبت روایت عاشقی مردم دیار کریمان در تاریخ ۱۵ تیر۱۴۰۳ هستند.

نذیر کرمان، گروه استان‌ها؛ امروز جمعه ۱۵ تیرماه و به فاصله یک هفته از حضور متعهدان به عهد، بار دیگر صحنه‌های باشکوهی از قدم‌های استوار مردم استان پهناور کرمان در پای صندوق‌های رأی به چشم می‌خورد.

مردمی که هرچند گلایه مند و رنجور و منتقد به برخی شرایط کشور هستند اما دلشان نیامده در سرنوشت میهنشان سهیم نباشند و به لبیک‌ها برای شرکت در انتخابات پاسخ داده‌اند.

استقبال پرشور مردم کرمان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی پیش از ظهر جمعه، با اشاره به اینکه شاهد استقبال پرشور مردم کرمان بوده‌ایم، بیان کرد: در برخی شعب مردم قبل از آغاز مراحل اخذ رأی در صف ایستاده بودند.

وی افزود: میزان مشارکت مردم در سطح استان کرمان نسبت به مدت مشابه یعنی دور اول انتخابات، افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که شاهد شور انتخاباتی هستیم، عنوان کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان از افزیش مشارکت در انتخابات دارد.

وی ادامه داد: حضور مردم در برهه‌های حساس و تاریخی نشان می‌دهد که مردم تحت تأثیر القائات و تبلیغات دشمنان قرار نخواهند گرفت.

پیش بینی مشارکتی بیش از میانگین کشور در شهر کرمان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: حضور باشکوه مردم استان کرمان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، قابل قیاس با هفته قبل نیست.

رحمان جلالی اظهار کرد: هم استانی‌ها از ساعات اولیه شروع فرآیند انتخابات، حضور مؤثری پای صندوق‌های رأی دارند.

وی اظهار کرد: حضور باشکوه مردم نوید این را می‌دهد که مشارکت مردم از میانگین کشوری بیشتر است.

دخالت در سرنوشت کشور با انتخاب گزینه اصلح

در حسینیه ثارالله کرمان پسر جوانی بعد از انداختن رأی در صندوق، انگشتان دستش را به نشانه پیروزی بالا گرفته است.

میلاد ۲۶ ساله در گفتگو با نذیر کرمان اظهار کرد: احساس کردیم شرایط حساس شده و باید با انتخاب گزینه بهتر، به بهبود شرایط به خصوص از لحاظ اقتصادی کمک کنیم.

هیجان زدگی از شور و هیجان و مشارکت مردم کرمان

در صف دیگر بانوی جوانی که فرزندی خردسال در آغوش دارد، به نذیر کرمان گفت: من امروز از دیدن ازدحام جمعیت و شعف مردم بسیار هیجان زده شده‌ام.

وی افزود: من و همسرم هفته قبل هم در حسینیه ثارالله رأی مان را در صندوق انداختیم اما امروز شور و هیجان و مشارکت بیشتری را شاهد هستیم.

با وجود اینکه مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، دمای شهر کرمان را در گرم‌ترین ساعات امروز ۴۰ درجه سانتی گراد اعلام کرده است اما باز هم مردم خستگی ناپذیر و خون گرم کرمان صحنه انتخابات را ترک نکرده‌اند.

در مصلی کرمان نیز صف‌های طولانی از حضور زنان و مردان، جلوه‌ای دیگر از حماسه حضور را نشان می‌دهد.

تلاش برای ادای تکلیف در اسرع وقت

مادری ۵۳ ساله که به همراه دو دختر جوانش در صف ایستاده است، به نذیر کرمان گفت: ما ابتدا قصد داشتیم به دلیل گرمای هوا، عصر یا شب از خانه خارج شویم و در انتخابات شرکت کنیم.

وی افزود: اما با نظر دو دخترم یک ساعت پیش و تقریباً در اوج گرما از منزل خارج شده و خودمان را به مصلی امام علی (ع) کرمان رساندیم تا هرچه سریع‌تر ادای تکلیف کنیم.

کمک هر رأی به جلو افتادن و یا عقب ماندن هریک از نامزدها

نعیمه دختر جوان کرمانی نیز اظهار کرد: من و خواهرم در ستاد نامزد مورد نظرمان بسیار فعال بوده و برای معرفی ایشان تلاش زیادی کرده‌ایم.

وی افزود: امروز با اعضای ستاد، خانواده و دوستان و اقوام برای حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به مصلی کرمان آمده‌ایم تا به برنده شدن نامزد مورد نظرمان کمک کنیم.

این دختر جوان کرمانی تاکید کرد: هم سن و سالان من نباید فکر کنند رأی آنها تأثیری ندارد و چیزی تغییر نمی‌کند، در حالی که هر رأی در دور دوم انتخابات به جلو افتادن و یا عقب ماندن هریک از نامزدها کمک شایانی می‌کند.

خورشید در آسمان کرمان همچنان پر فروغ و گرم می تابد اما شعله‌های گرمش مانع از حماسه حضور نشده است.

امروز جمعه ۱۵ تیرماه، در کرمان شاهد قدم‌های مصمم مردمی هستیم که هیچ عاملی در اراده و عزمشان تردید ایجاد نکرده و آمده‌اند تا در ورق حیاتی دیگری از تاریخ کشور هم حضورشان و هم نظر و انتخابشان را ثبت کنند.

کد خبر ۶۱۵۷۶۲۸


قاسمیوین پای کار آمدند

منبع: مــهر
? قاسمیوین پای کار آمدند