فیلم «برنده» با حضور کارگردان به نمایش درآمد

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: سومین پاتوق فیلم کوتاه که به نمایش و بررسی فیلم‌های کوتاه منتخب اختصاص داشت،روز یک‌شنبه دوازدهم شهریور در محل تماشاخانه پارس کرمان با حضور جمعی از علاقه‌مندان برگزار شد. در این نشست سینمایی چهار فیلم کوتاه «من آمریکایی هستم» ساختۀ امید میرزایی،«فیلم‌های سفید» اثر جمیل عامل صادقی،«زیر هشت» به کارگردانی پدرام […]

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: سومین پاتوق فیلم کوتاه که به نمایش و بررسی فیلم‌های کوتاه منتخب اختصاص داشت،روز یک‌شنبه دوازدهم شهریور در محل تماشاخانه پارس کرمان با حضور جمعی از علاقه‌مندان برگزار شد.

در این نشست سینمایی چهار فیلم کوتاه «من آمریکایی هستم» ساختۀ امید میرزایی،«فیلم‌های سفید» اثر جمیل عامل صادقی،«زیر هشت» به کارگردانی پدرام مقیمی و «برنده» از صادق حسین‌خانی به نمایش در آمد.

پس از نمایش فیلم‌ها،صادق حسین‌خانی فیلم‌ساز کرمانی که مهمان برنامه بود به سوالات علیرضا سهرابی مجری و تماشاچیان فیلم پاسخ داد.

فیلم «برنده» داستان دختری را روایت‌ می‌کند که به‌خاطر بازی فوتبال با گروهی از پسرها،زندگی‌اش دچار مشکل می‌شود،اما او حاضر به ترک علاقه‌اش از فوتبال و ادامۀ این رقابت نمی‌شود.

این فیلم سال گذشته توانست عنوان بهترین فیلم کوتاه داستانی در بخش ملی را از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران کسب کند.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان،نویسنده و کارگردان فیلم برنده گفت:«ایدۀ این فیلم را چند سال پیش از مصاحبۀ یک دختر که فوتسال بازی می‌کرده گرفته‌ام. او گفته بود به خاطر این‌که فیلمی از او و دوستانش در شبکۀ مجازی منتشر می‌شود باعث دردسر و مشکلات خانوادگی‌اش می‌گردد. این ماجرا و مشکلات و محدودیت‌هایی که جامعۀ ما برای خانم‌ها دارد مدت‌ها دغدغۀ ذهنی من شده بود تا این‌که بالاخره دو سال پیش به سراغ ساختن این فیلم رفتم».

وی با بیان این‌که شرایط اقتصادی امروز باعث شده تا ساخت فیلم بسیار سخت باشد گفت که متاسفانه با این وضعیت هنر رو به فراموشی می‌رود. همان‌طور که الان در مورد سینما شاهد آن هستیم که دغدغۀ اقتصادی در آن‌ بسیار زیاد شده است.

حسین‌خانی با اشاره به اتفاقات اخیر در مورد مسئلۀ حجاب بیان کرد:«اگر این فیلم را حالا می‌ساختم مسلما متفاوت و انتقادی‌تر می‌شد».

به گزارش فردای کرمان،در بخش پایانی مراسم از سوی انجمن سینمای جوان کرمان از این کارگردان با اهدای لوح تجلیل شد.

 پاتوق فیلم کوتاه برنامه‌ای است که انجمن سینمای جوان کرمان با همکاری تماشاخانه پارس برگزار می‌کند.




فیلم «برنده» با حضور کارگردان به نمایش درآمد

منبع:خبر کرمان
?

فیلم «برنده» با حضور کارگردان به نمایش درآمد

:اخبار استان کرمان – فرهنگ