فناوری فرسوده باعث زیان‌ده شدن شرکت‌های زغال‌سنگ شده است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: وزیر اقتصاد و دارایی از عصر دیروز ۲۹ مهرماه به استان کرمان سفر کرده است. احسان خاندوزی در بدو ورود به استان کرمان برای بازدید از کارخانه کک‌سازی به شهرستان زرند سفر کرد و سپس در شورای اداری شهرستا‌ن‌های زرند و کوهبنان شرکت کرد. بازدید از واحدهای قطعه‌سازی و طرح […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: وزیر اقتصاد و دارایی از عصر دیروز ۲۹ مهرماه به استان کرمان سفر کرده است.

احسان خاندوزی در بدو ورود به استان کرمان برای بازدید از کارخانه کک‌سازی به شهرستان زرند سفر کرد و سپس در شورای اداری شهرستا‌ن‌های زرند و کوهبنان شرکت کرد.

بازدید از واحدهای قطعه‌سازی و طرح توسعه هواپیمایی ماهان از دیگر برنامه‌های وزیر اقتصاد در روز گذشته بود. وی همچنین صبح امروز با سفر به بافت،در شورای اداری شهرستان‌های بافت،رابر و ارزوئیه حضور یافت.

شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان نیز قرار است عصر امروز با حضور وزیر اقتصاد برگزار شود.

وی روز گذشته در در نشست شورای اداری شهرستان‌های زرند و کوهبنان با اشاره به اصلاح اقتصادی شهرستان‌های زرند و کوهبنان گفت:«ما منکر کمک‌های کوتاه‌مدت به شرکت‌های اقتصادی در این شهرستان‌ها نیستم،شرکت‌های زغال‌سنگ در این مناطق اگر دچار معضلاتی هستند باید اعلام کنند چرا در حالی که باید روی پای خود بایستند،دچار مشکل شده‌اند و این نیازمند بازنگری و اصلاح ساختاری در آین شرکت‌هاست».

خاندوزی ادامه داد:«فناوری فرسوده و ایراد در صورت مالی این شرکت‌ها جزو مشکلاتی است که در نهایت باعث زیان‌ده شدن این شرکت‌ها شده است و توقع داریم که صندوق‌هایی که مسئولیت این بنگاه‌های اقتصادی را دارند نظارت بیشتر و مسئولیت ساختاری این شرکت‌ها را برعهده بگیرند».

وی افزود:«توقع نیست این شرکت‌ها را به لحاظ مدیریتی،پرسنلی و تجهیزاتی رها کنند و زمانی که این شرکت‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شوند اگر بخواهند از بانک‌ها کمک بگیرند باید ساختارها اصلاح شود».

وی اظهار کرد:«امیدواریم دو سال دیگر شرکت‌هایی داشته باشیم که روی پای خود بایستند و به عنوان کمک‌دهندۀ توسعۀ اقتصادی منطقه نقش ایفا کنند».

 

بازگشت عوارض آلایندگی به استان‌ها ۷۸ درصد افزایش یافته است

به گزارش فردای کرمان به نقل از فت فتو کرمان،وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:«میزان بازگشت عوارض آلایندگی در شش ماه نخست امسال در مقایسه با کل سال قبل،۷۸ درصد افزایش یافته است اما هنوز راه زیادی برای بازگشت کامل این عوارض داریم».

خاندوزی بیان کرد:«اگر سهم آلایندگی و عوارض در مناطقی که شرکت‌ها و واحدهای صنعتی فعالیت دارند بازگشت داده شود،بسیاری از مشکلات شهرها به دست خودشان حل می‌شود».

وی تاکید کرد:«امیدواریم در سال ۱۴۰۱ عملکرد اختصاص سهم و حقوق‌های دولتی معادن به شهرستان‌ها،عملکرد متوازن‌تری پیدا کند».

خاندوزی اظهار کرد:«سازمان امور مالیاتی را مکلف کردیم میزان منابعی که از سهم ارزش افزوده در حوادث بازگشت پیدا کند برای استان‌ها بررسی شود».

وی افزود:«در طول سال‌ها در حوزۀ بازگشت سهم عوارض عقب‌ماندگی داشتیم به طور مثال در استان خوزستان شرکت‌های نفتی هفت،هشت سال حقوق و عوارض خود را پرداخت نکرده بودند که توانستیم در این دولت وصول کنیم».

خاندوزی با اشاره به اجرای قانون ارزش افزوده از دی ماه سال قبل تاکید کرد:«شاخص‌های محرومیت و بیکاری باید در این قانون کاهش یابد و شاخص جمعیت بیشتر شود؛ این شاخص‌ها باید با کمک مجلس اصلاح شود تا نقاطی که جمعیت بالاتری ندارند اما از محرومیت بیشتری برخوردار هستند،سهم بیشتری دریافت کنند».

 

توسعۀ مناطق با ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های اقتصادی

وی همچنین با اشاره به نقش سایر بازیگران اقتصادی در مناطق بیان کرد:«باید این بازیگران و شرکت‌ها نقش‌آفرینی بیشتری در حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشند و اگر بخواهیم مناطق را توسعه دهیم بدون اینکه شرکت‌های بزرگ اقتصادی به مسئولیت‌های اجتماعی و زیرساخت‌ها توجه کنند،ممکن نیست».

وزیر اقتصاد گفت:« مردم توقع دارند اگر هزینه‌های فعالیت‌های اقتصادی را می‌پردازند،در منافع اقتصادی نیز شریک باشند و این در زمینه بین شرکت‌های دولتی و خصوصی تفاوتی نیست».

وی اضافه کرد:«ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به پایدار ماندن توسعۀ اقتصادی و شکل نگرفتن دو قطبی در جامعه کمک می‌کند و فعالیت‌های اقتصادی باید نقش‌های بزرگ را بپذیرند».

 

صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید تقویت شود

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به نقش کشاورزی در معیشت مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان گفت:«صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال‌های گذشته تقویت نشده است که ثمرۀ آن باعث شده بخش زیادی از کشاورزان در بلایای طبیعی دچار مشکل شوند که تقویت این صندوق باید در دستور کار قرار گیرد».

خاندوزی همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از فعالیت بانک‌ها افزود:«توقع داریم بانک‌های خصوصی که جزو بدنۀ همین کشور هستند با خدمات خود موجب رضایت مردم باشند و به اجرای پروژه‌ها کمک کنند». /پ




فناوری فرسوده باعث زیان‌ده شدن شرکت‌های زغال‌سنگ شده است

منبع:خبر کرمان
?

فناوری فرسوده باعث زیان‌ده شدن شرکت‌های زغال‌سنگ شده است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی