فقدان الگوی مناسب پوشش در خانواده | اخبار استان کرمان

نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت گفت: یکی از دلایل خانوادگی بد حجابی، نبود الگوی مناسب پوشش در خانواده است. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ شفیعه شفیعی در خصوص فقدان الگوی پوشش در خانواده گفت: نوجوان و جوان موجودی اصلاح‌طلب است که اگر الگویی بر اساس این ویژگی نداشته باشد اصولاً در […]




نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت گفت: یکی از دلایل خانوادگی بد حجابی، نبود الگوی مناسب پوشش در خانواده است.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ شفیعه شفیعی در خصوص فقدان الگوی پوشش در خانواده گفت: نوجوان و جوان موجودی اصلاح‌طلب است که اگر الگویی بر اساس این ویژگی نداشته باشد اصولاً در دایره الگوهای اجتماعی نسل جوان و نوجوان جایگاهی نخواهد داشت. 

 
نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت بیان کرد: ذهن جوانان و نوجوانان به‌ویژه در عصر امروزه بسیار قوی‌تر و تیزبین‌تر از آن است که بتوان به‌راحتی آن را تسخیر کرده و مطابق میل برایش برنامه‌ریزی کرد.
 
وی افزود: قشر جوانان و نوجوانان معمولاً برای انتخاب الگو، رفتار‌ها را زیر ذره‌بین قرار داده و به‌محض مشاهده نقاط ضعف، فرد را حتی از دایره صلاحیت‌های حداقلی نیز خارج می‌سازد، چه برسد به انتخاب به‌عنوان الگو، چطور دخترانی با مادر و خواهرانی بزرگ‌تر یا حتی کوچک‌تر و محجبه دچار بد حجابی می‌شوند و حد شرعی حجاب را مراعات نمی‌کنند. 
 
معاون امور بانوان ستاد نماز جمعه شهرستان جیرفت تأکید کرد: دلایل بدحجابی بسیار متعدد و متنوع‌اند، اما یکی از دلایل خانوادگی بدحجابی، نبود الگوی مناسب پوشش در خانواده است، در حالی که مادر خانواده به پوشش شرعی و حد آن پایبند است، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دختر، مادر خود را به‌عنوان الگو نمی‌پذیرد و مسیری بر خلاف مسیر وی در پیش می‌گیرد. 
 
شفیعی عنوان کرد: ریشه این مخالفت و عدم پذیرش حجاب ممکن است عوامل خارجی متعددی باشد و مهم دلایل درونی ناظر به خود مادر است که او را از صلاحیت الگو بودن خارج می‌سازد و دختر وی سبک و سیاق متفاوتی برای پوشش خود انتخاب می‌کند. 
 
همسر سردار شهید امان‌الله غلامحسین‌پور عنوان کرد: کلیه رفتار‌های والدین و خصوصا مادر و ویژگی‌های منفی اخلاقی متعددی باعث الگو قرار ندادن والدین توسط فرزندان می‌شود، رفتارهایی همچون بد اخلاقی با همسر و فرزندان، مصرف‌گرایی، تجمل، غیبت، بدگویی، دروغ، تهمت، سخن‌چینی، اختلاف افکنی، سوءظن و… می‌تواند دلیل این باشد که فرزند نسبت به پوشش دینی علاقه‌مند نشود و در مقابل مادرش می‌ایستد و مخالف او عمل می‌کند و حجابش را مراعات نمی‌کند.
 
مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان جیرفت در پایان خاطرنشان کرد: دستورات دین الگوی کاملی در بحث پوشش برای دخترانی است که همگی به مدارج بالای تحصیلی و علمی رسیده‌اند؛ اما همچنان به الگوبرداری از مادر بی‌سواد خویش پایبندند؛ زیرا او را فطر صداقت، فداکاری، دین‌داری و… می‌شمارند.
 
منبع: نذیر کرمان
 
انتهای خبر/ فلاح 


فقدان الگوی مناسب پوشش در خانواده

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? فقدان الگوی مناسب پوشش در خانواده