فعالیت ۵۰۰ پایگاه بسیج استان کرمان در طرح «نو+جوانه‌ها»

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امسال در طرح «نو+جوانه‌ها»، ۵۰۰ پایگاه بسیج استان با محور مساجد پای کار خواهند بود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ گفت: برنامه‌ای که امسال به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت مدنظر قرار داده‌ایم طرح«نو+جوانه‌ها» است که در این طرح، […]

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امسال در طرح «نو+جوانه‌ها»، ۵۰۰ پایگاه بسیج استان با محور مساجد پای کار خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ گفت: برنامه‌ای که امسال به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت مدنظر قرار داده‌ایم طرح«نو+جوانه‌ها» است که در این طرح، پر کردن اوقات فراغت را در نظر نگرفته‌ایم بلکه غنی‌سازی اوقات فراغت مدنظر ماست؛ به این معنی که اوقات فراغت به گونه‌ای بگذرد که پربار باشد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: حوزه اصلی این طرح جوانان و نوجوانان هستند و محورهای اصلی این طرح در چهار هدف کلان پایه‌ریزی شده است؛ حوزه نشاط که برنامه‌های ورزشی، اردویی و هنری مد نظر است، حوزه امیدآفرینی که مباحث جهاد تبیین و بیان پیشرفت‌های کشور در قالب راهیان پیشرفت مطرح است، حوزه معرفتی که برنامه‌های معارف اسلامی، قرآنی و احکام بیان می‌شود و حوزه مهارت که برنامه‌هایی در زمینه فنی و حرفه‌ای، سبک زندگی و مباحث هنری مدنظر است.

وی بیان کرد: در نظر گرفته شده است تا طرح غنی‌سازی اوقات فراغت هم در درون بسیج و در بین تمامی رده‌ها شکل گیرد و هم در نهادهایی که در حوزه مباحث فرهنگی و غنی‌سازی اوقات فراغت شرح وظایف دارند، عملیاتی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی ابراز کرد: رده‌ها بسیج که در این زمینه نقش‌آفرینی می‌کنند فرهنگی، محلات و مساجد، تربیت بدنی، اردویی، آموزش، فضای مجازی، جامعه زنان، دانش‌آموزی، آماد، ایمنی و دیگر رده‌ها هستند و نهادهای که خارج از بسیج فعالیت می‌کنند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، صدا و سیما، اداره کل ورزش و جوانان،فرمانداری‌ها، استانداری و شهرداری‌ها هستند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر این‌که خلاقیت و نشاط را محور کار خود قرار داده‌ایم، تصریح کرد: امسال در طرح «نو+جوانه‌ها»، ۵۰۰ پایگاه بسیج استان را با محور مساجد پای کار خواهند بود که برنامه از تاریخ یکم تیر ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت که پایان برنامه‌ها با اربعین اباعبدالله علیه‌السلام همزمان است و می‌توانیم از این ظرفیت مهم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هر کدام از رده‌های بسیج در اجرای این طرح نقش‌آفرین هستند؛ معاونت تعلیم و تربیت دبیر این طرح است و زیر مجموعه خود را توجیه می‌کند، واحد فرهنگی و هنری در زمینه تولید نماهنگ، تشکیل گروه‌های سرود و تهیه بسته‌های تبلیغاتی اقدام خواهد کرد، مساجد و محلات در راستای هم‌افزایی با امور مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم‌افزایی با سازمان تبلیغات اسلامی و هماهنگ کردن ائمه جماعات و فرمانده‌هان پایگاه‌ها فعالیت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی افزود: تربیت‌ بدنی سالن‌های ورزشی ۹ دی را در اختیار قرار خواهد داد، واحد اردویی در راستا برگزاری اردوها اقدام خواهد کرد، روابط عمومی در زمینه تبلیغات و برجسته‌سازی نمونه‌های موفق پایگاه‌ها که در تابستان فعالیت می‌کنند، اقدام خواهد کرد، فضای مجازی به رویدادهای پایگاه محور و گفتمان‌سازی تبلیغات فعالیت تابستانی خواهد پرداخت.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: جامعه زنان در حوزه آموزشی متناسب با علاقمندی خواهران، سبک زندگی اسلامی، تربیت کودک و غیره اقدام می‌کند، بسیج دانش‌آموزی هماهنگی با رده‌های آموزش و پرورش، استفاده حداکثری از ظرفیت مدارس است.

انتهای خبر/م




فعالیت ۵۰۰ پایگاه بسیج استان کرمان در طرح «نو+جوانه‌ها»

منبع:آرمـان
? فعالیت ۵۰۰ پایگاه بسیج استان کرمان در طرح «نو+جوانه‌ها»