فعالیت ۳ کتابخانه در سطح استان کرمان

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از فعالیت سه کتاب‌خانه سیار فعال در مناطق سیرچ، رودبار جنوب و رستم‌آباد خبر داد. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان؛ خدادادی در این مراسم افتتاح اتوبوس […]

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از فعالیت سه کتاب‌خانه سیار فعال در مناطق سیرچ، رودبار جنوب و رستم‌آباد خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان؛ خدادادی در این مراسم افتتاح اتوبوس کتاب را در رفسنجان اتفاق فرهنگی مهم خواند و گفت: اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی بر کسی پوشیده نیست چرا که رهبر معظم انقلاب خود کتاب‌خوان حرفه‌ای هستند و مهم‌ترین دیدارهای ایشان با شعرا، ادبا و نویسندگان است و هر ساله در نمایشگاه کتاب حضور دارند و رفتار رهبری درباره کتاب الگوی رفتاری برای دیگران است.

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان تاریخچه‌ای از کتاب‌خانه‌ها به ویژه کتابخانه‌های سیار افزود: نام کتابخانه‌های سیار با نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عجین است چرا که کانون اولین مجموعه در کشور است که کتابخانه‌های سیار را پیشنهاد و راه‌اندازی کرده است. در استان کرمان هم اولین کتاب‌خانه سیار روستایی در جیرفت در سال ۱۳۵۴ و ۴۸ سال پیش فعالیت داشته است.

وی بیان کرد: در طی این سال‌ها کتاب‌خانه‌های سیار بافت، شهربابک، کهنوج، منوجان، زرند و … به صورت دوره‌ای فعال بوده‌اند و در حال حاضر نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سه کتاب‌خانه سیار فعال در مناطق سیرچ، رودبار جنوب و رستم‌آباد دارد و هر یک حداقل به بچه‌های ۲۰ روستا خدمات فرهنگی ارایه می‌دهند.

خدادادی اضافه کرد: راه‌اندازی اتوبوس کتاب در رفسنجان شروع خوبی است اما باید در ادامه راه، این امر حمایت شود.

وی همچنین پیشنهاد داد با توجه به تنوع و کیفیت کتب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این اتوبوس به‌عنوان یکی از عوامل فروش محصولات کانون به فعالیت خود ادامه دهد.

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان این‌که وجود کتابخانه‌های دیجیتال نیز نافی کتابخانه‌های فیزیکی نیست، به مزیت‌های کتابخانه سیار اشاره و خاطرنشان کرد: تبلیغ کتاب در شهر و خارج کردن کتاب از اسارت کتابخانه‌ها، توجه به عدالت فرهنگی و بردن کتاب به نقاط مختلف شهر، رصد همواره نظرات علاقمندان به کتاب، نقد کتاب، معرفی کتاب و حضور نویسنده در محل ارائه کتاب، برگزاری تئاترهای محیطی در کنار کتابخانه سیار، قصه‌‌گویی و شور و هیجان در محیط از امتیازات کتابخانه‌های سیار است.

انتهای خبر/م




فعالیت ۳ کتابخانه در سطح استان کرمان

منبع:آرمـان
? فعالیت ۳ کتابخانه در سطح استان کرمان